شناسهٔ خبر: 24706091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان:

عملی شدن شعار «حمایت از کالای ایرانی» کشور را از فشار بیگانگان خارج می کند

حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: اگر کشور بخواهد روی پای خودش بایستد و تحت فشار استکبار جهانی قرار نگیرد باید شعار حمایت از کالای ایرانی عملی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر  در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: عملکرد غلط برخی از مسؤولان اعتقادات جوانان را تهدید می کند.

وی در ابتدا افزود: عدالت یکی از مهم ترین دستورات و مبانی اسلام است که در همه مواضع زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی باید جریان داشته باشد؛ عدالت به معنای اعطای حق صاحب حق است پس گاهی اوقات مساوات نوعی بی عدالتی محسوب می شود مثلاً اگر دستمزد یک جراح قلب که یک ساعت فعالیت می کند با دستمزد یک کارگر ساده یکسان باشد، بی عدالتی حاکم شده است ولی در جامعه همه افراد باید از حقوق و مزایا یکسانی برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان این که حقوق های نجومی و فاصله های طبقاتی ظلم فاحش است، خاطرنشان کرد: دستگاه های حاکم باید علی وار بر طبق دستورات نهج البلاغه پاسخ اعتراض هایی که اخیراً در کشور ایجاد شد را بدهند؛ همه مسؤولان باید روش و منش امیرمومنان(ع) را الگو قرار دهند، روی طاقچه های خانه مسؤولان باید یک نهج البلاغه وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: ما می خواهیم تمدن اسلامی را به جهانیان نشان دهیم و لازمه رسیدن به چنین هدفی عملکرد اسلامی و صحیح است و با گفتار و شعار نمی توان به چنین مقصودی رسید؛ ممکن است در آینده اشتباهات مسؤولان به پای اسلام گذاَشته شود و این یک خطر بزرگی است که جوانان را تهدید می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که جامعه تشنه برقراری عدالت است، ابراز کرد: امیرمومنان(ع) می فرمایند، عدالت را به کار ببر و از رفتار ناشایست بپرهیز که این بدرفتاری ها پاسخ دارد؛ این سخن امیرمؤمنان(ع) یک هشدار و اخطار به حاکمان است باید متذکر شویم بازتاب رعایت نکردن عدالت در جامعه ایجاد اعتراض عمومی است؛ امیدواریم در همه امور اقتصادی، اجتماعی و سیاسی عدالت حاکم شود چرا که به واسطه عدل، جامعه پاینده می ماند.

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رجب برکات زیادی دارد و پیامبر(ص) فرمودند ماه رجب ماه عظیم خداوند است؛ در این ماه ادعیه زیادی وارد شده که تا حد ممکن باید از این ماه استفاده ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد، تبیین کرد: اگر کشور بخواهد روی پای خودش بایستد و تحت فشار استکبار جهانی قرار نگیرد باید شعار حمایت از کالای ایرانی عملی شود؛ ایران در همه زمینه ها با استعداد است و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود؛ بسیاری از استعدادهای ایران بعد از انقلاب شکوفا شده است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: صدق گفتار رهبری انقلاب بعد از مذاکرات هسته ای و عهد شکنی های آمریکا بیش از پیش نمایان شد، ایشان فرمودند، شعار همیشگی ما مرگ بر آمریکا است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: استفاده از کالای ایرانی یعنی ارج نهادن به دسترنج برادرمان؛ روا نیست در شرایطی که برخی از کارخانه ها به خاطر فروخته نشدن کالایشان در حال ورشکسته شدن هستند، کالای خارجی بخریم.

وی گفت: جلوی واردات کالای خارجی باید گرفته شود؛ آیا شرم آور نیست که جزئی ترین کالاها از کشورهای خارجی وارد شود؛ همه رسانه ها باید در این حرکت استراتژیک استفاده از کالای ایرانی که نباید در حد شعار بماند تلاش کنند؛ کشور از این سوء مدیریت ها رنج می برد؛ انقلاب با خون دل ها به دست آمده است؛ نباید خارجی ها و بدحجابی ها و بی اعتنایی ها انقلاب را استحاله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر در پایان اضافه کرد: باید به دنبال ولی امر حرکت کنیم و به توصیه های ایشان عنایت ویژه و بیشتری داشته باشیم./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما