شناسهٔ خبر: 24705817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساری| امروز جامعه اسلامی بیش از گذشته به فرهنگ ایثار نیازمند است

R41358/P1357/S6,74/CT12

جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به تقویت اردوهای راهیان نور گفت: امروز جامعه اسلامی بیش از گذشته به فرهنگ ایثار نیازمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از قرارگاه رسانه ای راهیان نور شهید کابلی سپاه کربلای مازندران، سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی اظهار داشت: حضور در راهیان نور عشق است و فعالیت در آن کار دلی است. هیچکس در این مکان به اجبار نیامد و در این مکان مردانی از جنس نور و خدا زندگی کردند و به جایی رفتند که حقشان بوده است.

وی افزود: امروز جامعه ما به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد. حرکاتی که جوانان ما در ابتدای انقلاب انجام دادند و در مقابل دشمن قرار گرفتند امروز همان فضا حاکم است و دشمن دارد از رو‌ های دیگری استفاده می‌کند که انقلاب ما را از بین ببرد و دین‌زدایی کند که این مسئله از ابتدای شکل‌گیری اسلام بوده و دشمن تلاش می‌کرد جامعه مسلمین را به قبل از اسلام برگرداند و به سمت بی‌دینی سوق دهد.

محمدرضایی گفت: جوانان با حضور در راهیان نور با شهدا هم قسم می‌شوند و به دنبال پیروی از راه و سیره شهدا هستند تا وقتی که خط شهدا در جامعه ما وجود دارد قطعا شیعه مثل همیشه شکست ناپذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: ملت شیعه همیشه سربلند هستند و بارها مقابل دشمنان تا دندان مسلح پیروزی‌های بزرگ کسب کردند. به فرهنگ مجاهدت و شهادت نیاز داریم برای اینکه به انقلاب نیاز داریم چون می‌خواهیم در همه زمینه ها رشد و پیشرفت کنیم تا الگویی برای همه دنیا باشیم.

جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: همه ساله تعداد بسیاری از مردم ولایتمدار مازندران در سفرهای راهیان نور شرکت می‌کنند و  مازندران یکی از استانهای سرامد کشور در بحث راهیان نور است، اکثر افراد مازندرانی که در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور پیدا می‌کنند از قشر جوانان هستند.

وی با بیان اینکه در حد توان شرایط را برای میزبانی مناسب از زائران و مسافران فراهم کردیم، تصریح کرد: فلسفه اردوهای راهیان نور آشنا شدن با مشکلات است چون رزمندگان در شرایط بسیار سخت و بدون امکانات جنگیدند.

محمدرضایی گفت: جوانان با حضور در راهیان نور و آشنایی با مشکلات و سختی‌ها خود را برای رویارویی با دشمن و سختی‌های زندگی آماده کنند
امسال برنامه‌های فرهنگی در اردوهای راهیان نور بیشتر شده است و شاهد افزایش سطح کیفی برنامه‌ها هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان و دلسوزان نظام همراهی و همکاری کنند تا فضای بهتری برای جوانان ایجاد شود تا بتوانیم آرمان‌های شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: در زمان جنگ همه ملت ایران و نیروهای نظامی با هم متحد شدند و به پیروزی‌های بزرگ دست یافتند و اکنون جنگ فرهنگی همه جانبه از سوی دشمن در حال مشاهده است و مسئولان و مردم همه با یکدیگر باید پای کار بیایند و مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه از مسئولانی که در بحث برگزاری اردوهای راهیان نور همکاری نمی کنند گله‌مند هستیم، تصریح کرد: برخی از مسئولان و نهادها بودجه و زیرساخت‌های لازم را دارند امام کمک نمی‌کنند و شاید هنوز اهمیت راهیان نور را درک نکردند که پیشنهاد می‌کنم مسئولانی که سفرهای مختلف رفتند یکبار به مناطق عملیاتی جنوب کشور سفر کنند تا اهمیت راهیان نور را درک کنند.

مقصودی نماینده معاونت بهداری،بهداشت و درمان سپاه کربلای مازندران نیز گفت: مجموعه بهداری سپاه کربلا مستقر در اردوگاه شهید باکری اکیپ پزشکی استان شامل 5 پزشک، پرستار و بهیار و کمک بهیار اعم از پزشکان و پرستاران خواهر و برادر پوشش امدادی مطلوبی در زمینه بیماران راهیان نور و مراجعان راهیان نور در جهت ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی مجموعه راهیان نور ورود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اکیپ پزشکی به صورت شیفتی هر 10 روز جابجا م‌ شوند اعم از پزشک‌های ستادی (مجموعه بهداری سپاه کربلا ) و پزشک‌های هلال احمر، دانشگاه علوم پرشکی استان با ما همکاری می‌کنند.

مقصودی گفت: خدماتی که از صفر تا صد کار و جراحی‌های سر پایی برای زائران رایگان است. نه تنها مربوط به زائرینی که از مازندران، بلکه استان‌های گیلان و اصفهان و زنجان و استان‌هایی که اردوگاه‌هایشان در مجاورت اردوگاه سپاه کربلا مازندران بوده که مراجعین زیادی داشتیم که به طور رایگان خدمات می‌گیرند.

انتهای پیام/ح

نظر شما