شناسهٔ خبر: 24705702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تحویل جسد صیاد گلستانی به مرزبانی ایران

در تیراندازی نیرو‌های مرزبانی ترکمنستان به یک گروه چهار نفره از صیادان گلستانی یک نفرکشته، یک نفر زخمی و دو نفر دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / فرمانده هنگ مرزی اترک گفت: جسد این صیاد ۳۹ساله با شناسایی خانواده اولیای دم تحویل مرزبانی گلستان شد و پس از انجام مراحل قانونی تحویل خانواده جانباخته می شود.

سرهنگ محمدرضا سراوانی افزود:پس از حادثه تیراندازی نیروهای مرزبانی ترکمنستان به یک گروه چهار نفره از صیادان گلستانی که منجر به کشته شدن یک نفر،زخمی شدن یک نفر دیگر و دستگیری دو نفر شد، یک دیدار اضطراری دیپلماتیک بین مرزبانان دو کشور برگزار شد.

او گفت: این دیدار دیروز در ترکمنستان برگزار شد و موضوع تیراندازی مرزبانان ترکمنستانی به ماهیگیران گلستانی مورد بررسی قرار گرفت.

سرهنگ سراوانی افزود: در این دیدار مقرر شد تا طرف ترکمنستانی هماهنگی لازم را برای دیدار با صیادان بازداشت شده و صیاد زخمی و نیز بازدید از محل حادثه انجام دهد.

او گفت: هم اکنون صیاد مجروح ۴۰ساله، که از ناحیه ریه زخمی شده، در بیمارستان حسنقلی این کشور بستری و تحت درمان است.

سراوانی افزود: بر اساس اعلام مرزبان ترکمنستان،دو صیاد دیگر گلستانی که ۴۰ساله و ۲۷ساله هستند نیز سالمند و در بازداشت مقامات قضایی این کشور به سر می برند.

وی افزود: مرزبان ترکمنستان اعلام کرد که ماهیگیران ایرانی بیش از حد معمول وارد آب های این کشور شده بودند و پس از مواجهه با نیروهای مرزبانی و برخورد با قایق آنان، فرار کردند که نیروهای مزربانی ترکمنستان ابتدا تیراندازی هوایی و سپس به ماهیگیران تیراندازی کردند./ خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما