شناسهٔ خبر: 24705669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| از همه دولت‌مردان درخواست داریم برای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند

R41371/P1377/S6,73/CT11

امام جمعه موقت اراک گفت: از همه دولت‌مردان درخواست داریم که در راستای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام قاسم عبداللهی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد با اشاره به شعار سال اظهار داشت: در سال حمایت از کالای ایرانی قرار داریم و لازم است در عمل به آن بپردازیم و از شعار دادن خودداری کنیم.

وی افزود: مهمترین ملزومات تحقق شعار امسال تلاش و اهتمام جدی مسئولان سه قوه است و باید مسئولان سه قوه برای اصلاح قوانین به منظور تسهیل امور تولید و اشتغال و جلوگیری از ورود کالای قاچاق باید اهتمام جدی داشته باشند.

عبداللهی تصریح کرد: نفوذ اقتصادی یکی از حربه‌های دشمن است زیرا امروز دشمنان نظام اسلامی از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنند در بین ما نفود کنند اما لازم است این سنگر توسط تولید کنندگان داخلی حفظ و حراست شود.

وی عنوان کرد: از همه دولت‌مردان درخواست داریم که در راستای حمایت از کالای ایرانی گام بردارند و فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنند البته قانون تجارت در ایران مناسب نیست باید دولت‌مردان آن را اصلاح کنند زیرا قرار نیست اگر کارخانه‌ای تضعیف شد ورشکستگی آن اعلام شود،بلکه باید درصدد به راه انداختن چرخه آن گام برداشت.

تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالای خود را بالا ببرند

امام جمعه موقت اراک با اشاره به توجه به تولید کالای داخلی گفت: تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالای خود را بالا ببرند، اگر تولید کنندگان در تولید کالای باکیفیت ضعف نشان دهند، هیچ اقدامی در راستای منویات مقام معظم رهبری برنداشته‌ایم.

عبداللهی تصریح کرد: متأسفانه بیشتر اجناس در داخل کشور تولید می‌شود ولی با برند خارجی وارد بازار می‌شود که این ضعف تولیدکنندگان داخلی را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به اعطای وام‌های ویژه تولید و توسعه اقتصادی گفت: وام‌هایی که برای تولید و توسعه گرفته می شود باید در همین راستا مصرف شود بنابراین قوه قضائیه با متخلفان که به نیت تولید وام می‌گیرد و در جهت سود فردی خرج می‌کند برخورد قاطع خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اگر وام‌های میلیاردی در داخل خرج شود قطعاً چرخه تولید به کار خواهد افتاد، اشتغال برای جوانان ایجاد می‌شود و به استقلال اقتصادی خواهیم رسید و این درحالی است که  سربازان مجاهد کسانی مستند که در راستای آبادانی کشور گام بردارند و چشمشان به دنبال واردکننده اجناس خارجی نیست.

عبداللهی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه با تمام توان با افرادی که مانع رشد و توسعه به ویژه تولید ملی شوند برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما