شناسهٔ خبر: 24705649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج|آیت‌الله ‌حسینی‌همدانی: مسئولان به جای اعتماد به بیگانگان به جوانان کاردان داخلی اعتماد کنند

R41451/P1377/S6,50/CT11

امام‌جمعه کرج گفت: مسئولان به جای اعتماد به بیگانگان به جوانان کاردان داخلی اعتماد کنند و نتیجه این عمل پیشرفت کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج با تاکید بر اینکه اهل تقوا زندگی خود را بر اساس تدبیر الهی پیش می‌برند، اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه فرمودند که کارها تابع مقدرات الهی هستند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در اول سال با خداوند برای کارهای نیک عهد بسته شود، افزود: به تعبیر رهبری در ماه رجب که مقارن با سال جدید است؛ فصل بندگی آغاز شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به 10 رجب سال 195 هجری قمری که خداوند بعد از چهل سال به امام رضا(ع)، حضرت جواد(ع) را عطا کردند، گفت: امام نهم شیعیان در سن هفت سالگی و به مدت 17 سال امامت مسلمانان را بر عهده داشتند و در سن جوانی نیز به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: امام جواد(ع) در زمانی مامون عباسی نیز امامت کردند که خلیفه عباسی فردی جلاد ولی زیرک بود که به اسم حمایت از علم و آزادی بیان، چهره زشت خود را مخفی می‌کرد و با همین پوشش خلفای عباسی جنایت‌های زیادی بر پیکره اسلام وارد کردند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه حضرت جوادالائمه(ع) با تمام مشکلات سیاسی و امنیتی زمان خود، پایه‌های امامت را محکم کردند، اضافه کرد: از ویژگی‌های ایشان دامنه نفوذ در بین علما و دانشمندان زمان خود بود و امام جواد(ع) با مدیریت بی‌نظیر خودشان بی‌کفایتی خلفا را برای مردم روشن می‌کردند و امام نهم الگوی مناسبی برای جوان متعهد انقلابی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در جامعه اسلامی امروز است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام‌ و سخنرانی سال جدید، تاکید کرد: جوانان عادل، خلاق، دارای انگیزه و با تقوا مخاطب این صحبت‌ها بودند و انقلاب اسلامی با ظرفیت این جوانان آینده روشنی در پیش دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه عملکرد و رفتارهای امام جواد(ع) در مقابله با فرقه‌های انحرافی برای جوانان بومی‌سازی شود، تصریح کرد: در مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی نیز ایشان دارای تفکرات بودند و مسئولین به جای اعتماد به بیگانگان به جوانان کاردان داخلی اعتماد کنند و نتیجه این عمل پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی باید به جوان متعهد، عادل و دارای برنامه اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: در سال جدید با توجه به بیانات رهبری هر فردی به اندازه وسع خود کاری را انجام دهد.

امام‌جمعه کرج سختکوشی را برای تحقق شعار سال "حمایت از کالای ایرانی" مهم دانست و بیان کرد: رشد و توسعه همه جانبه کشور در پیروی از سندهای راهبردی رهبر انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه سندهای راهبردی متعددی در کشور وجود دارد ولی متاسفانه در اجرای آن کوتاهی می‌شود، افزود: رهبر انقلاب در پیام به مردم به خستگی‌ناپذیری اشاره و تاکید داشتند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه موانع باید برطرف شود تا پیشرفت کشور حاصل گردد، گفت: این بیانات در برابر هر فردی نظیر مسئولان و مردم نباید تعلل شود و اگر این غفلت انجام شود، ولایت را تقویت نکرده است.

وی با بیان اینکه آل سعود در سال 94 حمله‌ای همه جانبه را علیه مردم یمن راه انداخت، عنوان کرد: آل سعود قصد داشت با تجهیزات مدرن غربی در مدت سه ماه یمن را اشغال کند؛ اما مردم یمن با دست خالی پیروز میدان نابرابر شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه یمن در طول این سال‌ها خسارات بسیاری زیادی متحمل شد، توضیح داد: عربستان طبق آمار رسانه‌های غربی روزانه 150 میلیون دلار در جنگ یمن خسارت می‌بیند و دچار کسری بودجه شدید شده است.

وی به طرح ساماندهی منطقه اسلام آباد اشاره کرد و افزود: اجرا این طرح  از طریق فرمانداری به شهرداری واگذار شده و امکاناتی که برای این منطقه در نظر گرفته شده است همه باید برای محرومین منطقه استفاده و به مکانی دیگر منتقل نشود.

انتهای پیام/ش

نظر شما