شناسهٔ خبر: 24705617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه زنجان:

نسبت به عملکرد مسئولان نباید سیاه‌نمایی شود

نمایندگی زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: در ارائه عملکرد مسئولان نظام نباید سیاه‌نمایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در اولین خطبه‌های نمازجمعه زنجان در سال جدید، ضمن تبریک سال نو، از رویش فصل‌ها به‌عنوان فرآیندی که برای همه انسان‌ها پیام‌های زیادی به همراه دارد، یاد کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب در اولین روز از سال جدید، همانند سال‌های گذشته خطوط کلی سیاست داخلی و خارجی و نیز وظیفه مسئولان و مردم را به‌عنوان نقشه راه ترسیم کردند.

وی با یادآوری اینکه رهبر فرزانه انقلاب هر سال با توجه به مسئله و موضوعی که از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است، شعار سال را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با تاسی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) برای امسال شعار «حمایت از کالای ایرانی» را برگزیدند و این شعار نیز همانند شعار سال‌های گذشته، ترسیم‌گر نقشه راه مردم و مسئولان نظام خواهد بود.

خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه فرمایشاتی که رهبر معظم انقلاب در اولین روز از سال جدید و در حرم مطهر امام رضا (ع) ایراد فرمودند، سراسر حکمت، درس و امید به آینده بهتر بود، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سخنرانی‌شان ضمن اشاره به نقاط قوت، موانع را نیز بیان فرموده و اظهارات ایشان حاکی از این بود که کارهای خوبی در کشور انجام شده است. به‌ویژه اینکه صحبت‌های ایشان در خصوص فقر بیانگر آن بود که 46 درصد از جمعیت کشور قبل از انقلاب درگیر فقر بودند که این آمار امروز به 9.5 درصد کاهش یافته است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در سالی که گذشت، هم به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم و هم با چالش‌هایی مواجه هستیم، افزود: این‌طور نیست که همه کارهای انجام شده را زیر سئوال برده و در مورد اقداماتی که تا به امروز صورت گرفته، سیاه‌نمایی کرده و بذر ناامیدی را در کشور بکاریم، بلکه باید آمار را با آگاهی کامل مطالعه و نسبت به انتشار آن اقدام کنیم. به‌عنوان مثال، در حوزه اشتغال کارهای زیادی صورت گرفته اما به با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وجود یک بیکار هم برای کشور مسئله است.

وی با اشاره به اینکه وجود استعدادها و ظرفیت‌ها و نیز استفاده حداکثری از آن‌ها از نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اولین روز سال جدید به آن‌ها اشاره کردند، گفت: یکی از مهم‌ترین و ارزش‌مندترین داشته‌های ما، مردم‌سالاری دینی است، این در حالی است که در گذشته هیچ‌گونه تصمیم‌گیری مستقلی برای ایران وجود نداشت ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی، خودمان تصمیم‌گیرنده هستیم و این تقطه قوت ما است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به موانع موجود بر سر راه تحقق برنامه‌های توسعه‌‌ای کشور نیز اشاره کردند، خاطرنشان کرد: نبود باور «ما می‌توانیم» در بعضی از مسئولان و افراد، اعتماد نکردن به قابلیت‌های قشر جوان، کم‌کاری و تنبلی، اعتماد به بیگانه، سیاسی‌بازی و جناحی‌بازی، عدم مبارزه جدی با فساد و نیز اسراف و مصرف‌گرایی و توجه به کالای خارجی، از جمله این موانع به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما