شناسهٔ خبر: 24705587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خطیب جمعه موقت اراک عنوان کرد؛

ضرورت اصلاح قانون تجارت ازسوی نهادهای مسئول/تولید داخلی حمایت شود

اراک- خطیب جمعه موقت اراک گفت: اصلاح قانون تجارت ازجمله ضروریاتی است که از سوی نهادهای مسئول در این رابطه باید پیگیری شود و در سال حمایت از تولید داخلی، در مسیر رونق تولید حرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم عبداللهی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک با اشاره به شعار سال ۹۷ که «حمایت از کالای ایرانی» است، اظهار داشت: لازم است که تمام مسئولان و دستگاه ها با جدیت، حمایت از تولید داخلی را در عمل به منصه ظهور برسانند.

خطیب جمعه موقت اراک افزود: ازجمله مباحثی که در راستای حمایت از تولید داخلی از اهمیت بسیار برخوردار می باشد، مقابله با قاچاق کالا است، این اقدام اصولی و ضروری، رونق تولید داخلی و ایجاد فرصت های شغلی را به دنبال دارد.

لزوم حل مشکلات واحدهای تولیدی

عبداللهی بیان کرد: بایستی دولت اهتمام ویژه ای در مورد آن دسته از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور که با مشکل و چالش مواجه شده اند، داشته باشد و این تولیدکنندگان مورد حمایت قرار گیرند تا از ورشکستگی و تعطیلی نجات یابند.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر انتظار می رود که تولیدکنندگان نیز در مسیر ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود گام بردارند چراکه در این زمینه با ضعف روبرو هستیم و چنانچه کیفیت تولید داخلی افزایش نیابد، نمی توان انتظار داشت که در تولید به رونق برسیم.

دریافت وام به نام تولید و به کارگیری در امور دیگر خیانت است

خطیب جمعه موقت اراک تصریح کرد: برخی در کشور با نام تولیدکننده، اقدام به دریافت وام های میلیاردی کرده اند اما این تسهیلات نه تنها در مسیر رونق تولید داخلی هزینه نشده، بلکه از کشور خارج شده است، اینگونه افراد قطعا خائن هستند و دستگاه قضائی برخورد بدون اغماض با آنها خواهد داشت.

عبداللهی ادامه داد: از طرف دیگر لازم است که توسط نهادهای مسئول اقداماتی در رابطه با اصلاح قانون تجارت کشور صورت پذیرد به نحوی که از تولید داخلی حمایت شود.

ضرورت همت آحاد جامعه و دستگاه ها برای تحقق منویات رهبری

وی اضافه کرد: مسائل و اقدامات مورد اشاره فوق، زمینه تحقق عملیاتی منویات رهبر معظم انقلاب را در رابطه با تولید داخلی در سالی که به این نام ، نامگذاری شده فراهم می سازد و همه باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

خطیب جمعه موقت اراک عنوان کرد: دشمن امروز که در عرصه های دیگر از آسیب وارد کردن به نظام اسلامی ناامید شده، به دنبال آن است که با ایجاد فشار اقتصادی مقاصد شوم خود را محقق سازد، در این شرایط ما باید با همت و انسجام در مسیر حمایت از تولید داخلی و بهبود وضعیت اقتصاد کشور گام برداریم.

اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی مدنظر باشد

عبداللهی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وجود برخی مشکلات اجتماعی در جامعه عنوان کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیاز است که برنامه ریزی و کار بیشتری در جامعه صورت پذیرد چراکه آمار برخی از معضلات اجتماعی و خانوادگی از جمله طلاق، در کشور بالا است و ضروری است که به طور اصولی کنترل شده و کاهش یابد.

خطیب جمعه موقت اراک همچنین با اشاره به اینکه برخی از بدعت ها و سنت گذاری ها به ضرر جامعه و علیه دین است، گفت: باید از اینگونه موارد پیشگیری شود و در مسیر ترویج و اشاعه تعالیم و آموزه های قرآن و دین مبین اسلام در جامعه حرکت کنیم.

نظر شما