شناسهٔ خبر: 24705482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

درپی اعتراض پرسنل شرکت آوای سلامت؛

پاسخ معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به حواشی اخیر منتشر شده در برخی رسانه‌ها/ اعتراض‌ها وارد نبود!

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص حواشی اخیر منتشر شده در برخی رسانه‌ها به رسانه این دانشگاه پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسینی، معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص حواشی اخیر منتشر شده در برخی رسانه ها به رسانه این دانشگاه پاسخ داد.
 
در روز‌های اخیر اخبار و مطالبی در برخی رسانه‌ها در خصوص اعتراض پرسنل شرکت آوای سلامت به پرداخت حقوق خود منتشر شده. لطفا توضیح دهید.
با عرض سلام و وقت بخیر، آوای سلامت با حدود ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور قرارداد دارد و با برخی دانشگاه‌ها قرارداد ندارد. از این تعداد ۳ یا ۴ دانشگاه حقوق پرسنل آوای سلامت را ماهیانه پرداخت میکنند که یکی از آن‌ها دانشگاه ما هست و بقیه حقوق این پرسنل را دو سه ماه یکبار میدهند و دانشگاه ما هم بیشترین حجم قرارداد را با آوای سلامت دارد.
 
آوای سلامت سال ۹۲ و با طرح تحول سلامت ایجاد شد که یک شرکت هیئت امنایی وزارت خانه هست. هر دانشگاه سهمیه دارد که کادر پرستاری خود را مطابق سهمیه سال ۹۲ به کار بگیرد. موقعی که بنده آمدم قرارداد آوای سلامت بسته شده بود و آن موقع ماه به ماه حقوق به پرسنل داده نمیشد. ما تلاش کردیم اواخر سال ۹۴ پرداخت حقوق این افراد را ماهیانه کنیم و از اوایل ۹۵ حقوق را تقریبا ماهیانه پرداخت میکنیم در حالیکه در این قرارداد همچون سایر قرارداد‌های برون سپاری هیچ اشاره‌ای به پرداخت ماه به ماه حقوق نشده است.
 
در خصوص ماه اسفند باتوجه به اینکه قرارداد تمام شده بود و معاون شرکت آوای سلامت با توجه به اتمام قرارداد این شرکت برای پیگیری تمدید قرارداد در سال جدید هم مراجعه کرده بود که بعد از تعطیلات بیایند برای انعقاد قرارداد جدید، حقوق ماه اسفند در فروردین ماه پرداخت میشود. اگر بیمه پول ما را بدهد سعی میکنیم ۲۸ یا ۲۹‌ام پرداخت کنیم البته با این نکته که موقعی حقوق‌ها پرداخت میشود که کارکرد افراد به صورت کامل از سوی بیمارستان‌ها به شرکت داده شود و شرکت سند کند تا ما پرداخت کنیم. با توجه به اینکه کارکرد پرسنل بیمارستان‌های آوای سلامت کامل نشده بود شرکت هم صورت وضعیت را نیاورده بود از طرفی هم تامین اجتماعی پول ما را نداده بود.
 
خواسته دوستانی که مراجعه کرده بودند از دو جهت درست نبود اول آنکه طبق قراری که خودمان گذاشته‌ایم باید حقوق هر ماه را حدودا روز دهم پرداخت کنیم و دوم پرداخت حقوق منوط به تامین مالی آن هم هست با توجه به کم بودن مبلغ اختصاص پیدا کرده به ما پول دی ماه پرسنل هلال احمر شهیدبقایی و حاشیه شهر را دادیم. پس هم صورت وضعیت آن‌ها تکمیل نشده بود هم طبق ماه‌های قبل باید دهم ماه بعد پرداخت میکردیم.
 
محبت بیش از حد نباید جسارت ایجاد کند البته بنده بعدا فهمیدم که مدیر مالی ما عصبانی شده‌اند که البته وقتی پرسیدم به من گفتند که برخی از مراجعه کنندگان توهین کرده بودند و الفاظ ناشایستی را به کار برده بودند که البته نباید به آن‌ها جوابی داده میشد و باید گفته میشد که طبق قرار همیشگی حقوق شما در موعد مقرر پرداخت خواهد شد که البته نماینده شرکت آقای تقی پور هم که حضور داشت با آن‌ها صحبت کرد و سعی کرد متقاعدشان کند که اگر دانشگاه بتواند پرداخت کند این کار را میکند.
 
البته کارانه اسفند آن‌ها هم پرداخت شده بود؛ لذا اعتراض انجام شده وارد نبود حالا همیشه در فضای مجازی هم پیاز داغ مطلب را زیاد میکنند. آیا گناه کردیم که همچون پرسنل رسمی و در این شرایط بی پولی به این افراد ماه به ماه حقوق میدهیم؟ ما سختی‌ها را به جان خریده‌ایم و حقوق را ماهیانه میدهیم و اگر چند نفر برای این افراد کار میکنند نباید به خودشان اجازه دهند که این چنین اعتراض کنند. آیا این دستمزد ماست که برعکس خیلی از دانشگاه‌ها سعی کردیم حقوق این افراد را ماهیانه پرداخت کنیم؟

نظر شما