شناسهٔ خبر: 24705468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۶ کشته و زخمی در گروگان‌گیری جنوب فرانسه

عامل گروگان گیری در فروشگاهی در جنوب فرانسه، عضو گروهک تکفیری صهیونیستی داعش است. در این حادثه که تروریستی اعلام شد، چهار نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از پاريس؛ فردي که اعلام کرد عضو گروه تکفيري صهيونيستي داعش است، به چهار پليس در شهر تربس جنوب فرانسه حمله کرد و سپس بعد از ورود به يک فروشگاه، مشتريان آن را به گروگان گرفت.

پليس فرانسه با اعلام اينکه در حمله تروريستي  امروز  شهر ترب در جنوب فرانسه چهار نفر کشته و 12 نفر زخمي شده اند، افزود فرد گروگانگير که کشته شده است، 25 ساله تبعه مغرب عضو داعش بوده و برادر يکي از تروريست هاي حادثه بتکلان پاريس (در حادثه ترويستي 2015 تئاتر بتکلان، ده ها فرانسوي کشته شدند) است و پيش از پيوستن به داعش، دزد و قاچاقچي، بوده است. پليس فرانسه همچنين اعلام کرد همه فرانسوي هاي گروگان گرفته شده آزاد شده‌اند. گروگانگير، خواستار آزادي برادرش از زندان شده بود.

دادستان کل فرانسه اعلام کرد: حادثه گروگان گيري امروز در جنوب فرانسه نشان داده سطح تهديدات کاهش نيافته است. اين حادثه توسط افراطي هاي ساکن در سرزمينهاي فرانسه صورت گرفته است. دو نفر از نيروهاي نخبه امنيتي فرانسه در عمليات آزاد سازي گروگان ها زخمي شدند. عامل اين حادثه يک مغربي تبار بوده که تحت نظارت نيروهاي امنيتي قرار داشته و در گذشته نيز به دليل حمل سلاح محکوم شده است. يکي از نزديکان عامل حملات تروريستي اخير در فرانسه بازداشت شده است.

 داعش مسئوليت حملات جنوب فرانسه را برعهده گرفت
خبرگزاري فرانسه گزارش داد تروريست هاي وهابي صهيونيستي داعش مسئوليت حملات جنوب فرانسه را برعهده گرفت.

واکنش ها:

امانوئل مکرون رئيس جمهور فرانسه در نشست مشترک خبري با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در بروکسل گفت: فرانسه مورد حمله تکفيري‌ها قرار گرفته است. خطر تهديدات تروريستي در فرانسه همچنان بالاست. به اتخاذ همه تدابير لازم براي تأمين امنيت در کشورمان ادامه خواهيم داد.

ادوار فيليپ، نخست وزير فرانسه نيز در کنفرانس تلويزيوني در حاشيه کميته اضطراري عمليات گروگانگيري گفت: با توجه به قرائن موجود، فرد گروگانگير عضو داعش و اين حادثه تروريستي است.

وزير کشور فرانسه اعلام کرد فرد گروگانگير، آزادي يکي از بازداشت شدگان را خواستار شده بود. اين فرد بسيار خطرناک بود و به تنهايي اقدام به اين کارکرده بود. وي اضافه کرد نيروهاي امنيتي از وقوع يک کشتار جلوگيري کردند. وي تاکيد کرد خطر تروريستي همچنان بسيار بالاست.

دولت پرتغال روز جمعه اعلام کرد در حملات تروريستي اخير در فرانسه يک تبعه پرتغال نيز کشته شده است.
­

ژان کلود يونکر رئيس کميسيون اروپا در پي گروگان گيري که در جنوب فرانسه رخ داد گفت اتحاديه اروپا «همدردي و حمايت کامل خود را با مردم فرانسه اعلام مي کند.»

mp4
<div id="video-display-embed-code_2030110" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2080206/2030110?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما