شناسهٔ خبر: 24704640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج| عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج ادامه داد

R41452/P1377/S6,69/CT11

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با همه توان عملیات جست‌وجو در ارتفاعات دنا را ادامه می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج را از نگرانی خارج کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مرتضی سلیمی ظهر امروز در نشست هماهنگی ادامه عملیات جست‌وجو و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج با بیان اینکه 34 روز از عملیات جست‌وجو در ارتفاعات سخت و برفی دنا می‌گذرد، اظهار داشت: از ابتدای عملیات 627 نیروی تخصصی از کوهنوردان شامل تیم‌های واکنش سریع و غیره حضور داشتند و از چهار فروند بالگرد استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک فروند بالگرد نمی‌تواند در محل عملیات جست‌وجو حضور داشته باشد، افزود: در 34 روزی که از حادثه تلخ سقوط هواپیمای تهران-یاسوج می‌گذرد 140 سورتی پرواز صورت گرفته که بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 100 دستگاه خودروی عملیاتی در این سانحه استفاده شد، گفت: تا پایان عملیات تیم‌های تخصصی استان‌های مختلف کشور با تجهیزات کامل در منطقه حضور خواهند داشت.

سلیمی بیان کرد: برای تسریع در اتمام عملیات جست‌وجو در ارتفاعات دنا، همه تجهیزات مورد نیاز در اختیار تیم‌های عملیاتی قرار داده شده و پشتیبانی لازم نیز از آنها صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: کوهنوردان جمعیت هلال احمر استان‌‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد لحظه تحویل سال در ارتفاعات دنا بوده و در ارتفاعات بالای چهار هزار و 200 متری دنا شب را سپری کردند که جای تقدیر دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با همه توان عملیات جست‌وجو را ادامه می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر خانواده‌های جانباختگان این سانحه تلخ را از نگرانی خارج کنیم.

سلیمی اظهار کرد: در صورت امکان به تعداد امدادگران اضافه کرده و از ظرفیت دو یا سه استان در زمان اعزام به دنا استفاده می‌کنیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر پایان عملیات را اعلام کنیم.

وی از مساعدت نیروهای سپاه و ارتش در این سانحه تلخ قدردانی کرد و گفت: با وجود مشکلات و کمبود منابع مالی، در تمام عملیات‌ها حتی زلزله کرمانشاه همه تجهیزات را به کار گرفتیم و در سانحه سقوط هواپیما نیز چیزی کم نگذاشتیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما