شناسهٔ خبر: 24704633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| ۳۴۰۰ گردشگر نوروزی از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند

R41374/P1377/S6,49/CT11

مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: از روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌ماه امسال سه هزار و ۴۳۰ مورد بازدید از موزه‌های استان اردبیل به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

فردین عینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در سطح استان اردبیل هفت موزه میراث فرهنگی و تاریخی در ایام تعطیلات نوروزی فعال و دایر است و برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از این مکان‌ها مهیا بوده که مسافران و گردشگران نوروزی نیز بازدید خوبی از این موزه‌ها داشته‌اند.

وی با اشاره به تعداد بازدیدهای مسافران نوروزی از موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: از روز 25 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین‌ماه امسال سه هزار و 430 مورد بازدید از موزه‌های استان اردبیل به ثبت رسیده است.

مسئول موزه‌های استان اردبیل بیشترین بازدید از موزه‌های استان را مربوط به بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی دانست و گفت: این مکان که تنها اثر ثبت جهانی در استان بوده از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز دوم فروردین‌ماه شاهد حضور و بازدید دو هزار و 197 نفر گردشگر بوده است.

عینی افزود: بعد از بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی بیشترین بازدید مربوط به موزه باستان‌شناسی اردبیل با 720 مورد بازدید، موزه مردم‌شناسی با 265 بازدید، موزه صنایع دستی با 156 بازدید، موزه نمین با 38 بازدید، موزه نیر با 28 بازدید و موزه مشگین‌شهر با 27 بازدید است.

وی با اشاره به ظرفیت موزه‌های استان اردبیل تصریح کرد: آثار باستانی و تاریخی متعددی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در موزه‌های استان اردبیل نگهداری می‌شود که هر یک بیانگر تاریخ و تمدن منطقه و استان بوده که گردشگران و مسافران ورودی به استان با حضور در این موزه‌ها می‌توانند با این فرهنگ آشنا شوند.

انتهای پیام/ش

نظر شما