شناسهٔ خبر: 24704522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

لحظه شلیک موشک "بدر ۱" یمن به شرکت آرامکوی عربستان + فیلم

ابنا

ارتش یمن در بیانیه‌ای از یک موشک بالستیک جدید رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ستاد تبلیغات جنگ یمن تصاویری از عملیات شلیک موشک «بدر ۱» که تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی را در نجران هدف قرار داد منتشر کرد.

این تصاویر لحظه شلیک موشک بدر یک را به شرکت آرامکو در نجران نشان می دهد.

بر اساس بیانیه یگان موشکی، سامانه بدر با سوخت جامد کار می‌کند و سرعتی بالغ بر چهار و نیم ماخ (سرعت صوت) می‌رسد و دقت بالایی در اصابت به اهداف دارد. این موشک با تلاش‌های مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی موشکی ساخته شده است.

یگان موشکی تأکید کرد عملیات آینده این یگان بی‌سابقه خواهد بود و تا زمانی که تجاوزات دشمن و محاصره آنها علیه مردم یمن ادامه دارد موشکهای ما به تاسیسات دشمن خواهد رسید.

در این بیانیه آمده است اختیار داشتن نیروی بازدارندگی دفاعی هیچ سقفی ندارد و همه اقدامات دشمن برای از بین بردن نیروی موشکی ما بی فایده خواهد بود.

در پایان این بیانیه تأکید شده است ما به رهبران یمن، مردم، شهدا، اسیران و جانبازان و نیروهای قهرمان متعهد می شویم تمام تلاش خود را برای بالا بردن سطح توان موشکی به کار بگیریم و دشمن باید در آینده مسائل زیادی را مدنظر قرار دهد.

شبکه المسیره گزارش داد: در خط آتش و افتتاح نسل جدیدی از این موشک بالستیک، یگان موشکی نیروهای یمنی شرکت آرامکو را در نجران هدف قرار دادند که تردیدی وجود ندارد محاسبات دشمن را برهم خواهد زد. نه به این علت که این حمله به اقتصاد بحرانی عربستان ضربه می‌زند و شرکت‌های خارجی را به بازنگری در قراردادهای سرمایه گذاری خود مجبور خواهد کرد بلکه به این سبب که ویژگی‌های بدر۱، بحران شکست عربستان را تشدید خواهد کرد و آنها را به طور کامل از مؤثر بودن سامانه های پدافند ضد موشکی آمریکایی ناامید خواهد کرد.

شرکت آرامکو در نجران یکی از شعبه های مهم بزرگترین شرکت تولید نفت در جهان به شمار می رود و فاصله کمی با شهرک صنعتی و نیروگاه برق دارد که سوخت آنها را تأمین می‌کند.



............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما