شناسهٔ خبر: 24704401 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان| تاریخ پرافتخار ایران زمین در خلیج همیشگی پارس + فیلم

R41468/P1377/S6,57,1381/CT16

منطقه گردشگری و اسکله بندر بحرکان بهترین مکان برای گردشگری و تفریح مسافران نوروزی است، اسکله بندر بحرکان و سواحل صدفی زیبای آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، شهرستان هندیجان با قدمتی 3000 ساله جذابیت ‌های فراوانی دارد که مردم عزیز ایران اسلامی می‌توانند با کمترین وقت و هزینه همه جای آن را بازدید کنند.

ازجمله جذابه های گردشگری این شهرستان می‌توان به اسکله زیبای بندر بحرکان اشاره کرد، این اسکله بیشتر به امورات صیادی تعلق‌گرفته است و صیادان هندیجانی روزانه انواع ماهی و میگو را از این طریق به شهر هندیجان و در آخر به سایر نقاط کشور صادر می‌کنند.

بهترین و لذیذترین ماهی و میگو جهان در هندیجان صید می‌شود، به‌طوری‌که برخی ماهی‌های هندیجان همانند شوریده در سطح کشور شناخته‌شده است. آبزیان هندیجان مشتری بسیار زیادی در سطح کشور دارند.

اسکله صیادی بندر بحرکان کمک شایانی به صیادان این شهر کرده‌ به‌طوری‌که به نگین سواحل خلیج‌فارس  تبدیل شده است. این اسکله 5 کیلومتر در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس آرمیده است.

علاوه بر زیبایی‌های صیادی اسکله بندر بحرکان به‌عنوان نگین گردشگری نیز در سطح منطقه شناخته‌شده اما هنوز از سوی مسئولان قدم‌های عملی برای شکوفایی سواحل بکر بحرکان برداشته نشده است.

صدور مجوز برداشت صدف بندر بحرکان اقدامی ناصحیح است

سواحل بحرکان با دارا بدون صدف‌های متنوع یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری کشور است که اخیراً مجوزی صادرشده که باید ساحل ماسه‌ای و صدف‌های آن برداشت شود اگر این برداشت‌های ناصحیح صورت گیرد لطمه‌ای جبران‌ناپذیر بر بندر بحرکان و منطقه گردشگری آن خواهد زد.

بندر بحرکان شهرستان هندیجان اگر موردحمایت قرار گیرد یکی از بهترین تفریح گاه‌های کشور خواهد شد به‌طوری‌که در ایام تابستان و بهار می‌تواند تفریح مفرحی برای هم‌وطنان ما داشته باشد. مسافران و گردشگران می‌توانند از ساحل زیبا و ماهی‌های لذیذ و تازه به شکل از تولید به مصرف بهره ببرند.

سواحل طولانی بندر بحرکان بهترین مکان برای برگزاری جشنواره‌ها، آئین‌های ملی و مذهبی است، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها که هرساله در 10 اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج‌ فارس بروی این اسکله زیبا برگزار می‌شود، کنگره ملی شعر خلیج‌ فارس بندر هندیجان است که این ظرفیت بزرگی برای استفاده از این منطقه گردشگری است.

سواحل نیلگون خلیج‌ فارس در بندر بحرکان می‌تواند بهترین فرصت را برای ورزشکاران و ورزش‌های آبی و خاکی فراهم کند، همانند فوتبال ساحلی، غواصی، اسکی، قایقرانی و دیگر ورزش‌های شناخته‌ شده در این رده می‌توان از آن‌ها نام برد.

یکی دیگر از فواید سواحل بندر بحرکان احداث مزارع پرورش آبزیان به شکل طبیعی است، یعنی اینکه از خود آب دریا مزارعی احداث کرد تا بتوان با پرورش آبزیان ازجمله میگو و آرتمیا خوراک میگو هم اشتغال ایجاد و غذای سالم برای هم‌وطنان تولید و نوعی ارزآوری در صورت صادرات ایجاد کرد.

استخراج نفت، گاز و معاینات گازی در این منطقه به‌ وفور صورت می‌گیرد و اگر بتوان با سرمایه‌گذاری مناسب قسمتی از ساحل عظیم بندر بحرکان را به بزرگ‌ترین پالایشگاه خاورمیانه تبدیل کرد. هم ازلحاظ ارز آوری برای کشور مفید بوده و هم برای اشتغال پایدار بیش از 100 هزار نفر برنامه‌ریزی کرد.

گزارش از محمدمهدی صادقی

انتهای پیام/ش

نظر شما