شناسهٔ خبر: 24704162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مطرح کرد

حضور 627 نیروی تخصصی در عملیات جست‌وجوی انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج/استفاده از تمام تجهیزات برای پایان هرچه سریع‌تر عملیات در دنا

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور 627 نیروی تخصصی در عملیات جست‌وجوی انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج، گفت: از تمام امکانات و تجهیزات برای پایان هرچه سریع‌تر عملیات جست و جو انتقال پیکر جانباختگان در دنا استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی سلیمی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ادامه عملیات جست‌وجو انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج از مساعدت نیروهای سپاه و ارتش در این سانحه تلخ قدردانی کرد و گفت: از ابتدای وقوع این سانحه، نگاه استانی به سقوط هواپیما نبود و نمی‌شد به این حادثه استانی نگاه کرد.

وی در خصوص تجهیزات این حادثه عنوان کرد: تا امروز از جهت تجهیزات وجدان راحتی دارم، چراکه با وجود مشکلات و بی‌پولی‌ها در تمام عملیات‌ها حتی زلزله کرمانشاه تمام تجهیزات را به کار گرفتیم و در سانحه سقوط هواپیما نیز چیزی کم نگذاشتیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 34 روز از عملیات در ارتفاعات سخت و برفی دنا می‌گذرد، افزود: از ابتدای عملیات تاکنون 627 نیروی تخصصی از کوهنوردان تخصصی شامل تیم‌های واکنش سریع و ... حضور داشتند و از 4 فروند بالگرد استفاده شد، اما در حال حاضر بیش از یک دستگاه فروند نمی‌تواند در محل عملیاتی باشد.

سلیمی تصریح کرد: در 34 روز از حادثه تلخ سقوط هواپیما 140 سورتی پرواز صورت گرفته که بی‌سابقه بوده است، ضمن اینکه 100 دستگاه خودروی عملیاتی در این سانحه استفاده شد و تا پایان عملیات تیم‌های تخصصی استان‌های مختلف کشور با تجهیزات کامل در منطقه حضور خواهند داشت.

وی با اعلام حمایت سازمان امداد و نجات هلال احمر از تیم‌ها عملیاتی در ارتفاعات دنا تبیین کرد: نماینده‌ای از سازمان هلال احمر برای کمک به فرآیند عملیات در منطقه حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برای اینکه عملیات در دنا هرچه سریع‌تر به اتمام برسد، تمام تجهیزات مورد نیاز در اختیار تیم‌های عملیاتی قرار داده می‌شود و پشتیبانی لازم نیز از آنها صورت می‌گیرد.

سلیمی ضمن قدردانی از کوهنوردان جمعیت هلال احمر استان‌‌های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد که لحظه تحویل سال در ارتفاعات دنا بودند، گفت: کوهنوردان بهترین لحظات زندگی خود را در کنار خانواده نبودند و در ارتفاعات بالای 4 هزار و 200 متری دنا شب را سپری کردند.

این مسؤول با تأکید مجدد بر آمادگی سازمان امداد و نجات هلال احمر برای پشتیبانی و اعلام هرچه سریع‌تر پایان عملیات در دنا گفت: امیدواریم بتوانیم سریع‌تر خانواده‌های جانباختگان این سانحه تلخ را از نگرانی خارج کنیم، بنابراین با تمام توان عملیات را ادامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: در صورت امکان به تعداد امدادگران اضافه خواهیم کرد و از ظرفیت دو یا سه استان در زمان اعزام به دنا استفاده شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر پایان عملیات را اعلام کنیم.

انتهای پیام/ذ

برچسب‌ها:

نظر شما