شناسهٔ خبر: 24704118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نباید بر اساس منافع حزبی شهردار تهران را انتخاب کرد

عضو اصلاح طلب شورای چهارم تهران گفت: نباید تصور کرد که انتخاب شهردار تهران به همین راحتی‌هاست و براساس منافع جناحی وحزبی می‌توان شهردار را انتخاب کرد. شهردار تهران مدیر پایتخت جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: اسماعیل دوستی  با اشاره به اهمیت جایگاه شهرداری در پایتخت جمهوری اسلامی ایران گفت: جایگاه شهردار تهران به قدری حائز اهمیت است که به سادگی نمی‌توان شهردار تهران را تنها منتخب شورای شهر خواند، فردی باید در مسند شهردار تهران بنشیند که مورد تایید نظام وحکومت اسلامی باشد، فردی که مورد تایید تمامی قوای جمهوری اسلامی ایران اعم از قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی باشد. هرگز نباید تصور کرد که انتخاب شهردار تهران به همین راحتی‌هاست و براساس منافع جناحی وحزبی می‌توان شهردار را انتخاب کرد. شهردار تهران مدیر پایتخت جمهوری اسلامی ایران است، مدیر پایتخت ام القرای اسلامی کشور‌های اسلامی است، فردی که باید مورد تایید همه نهاد‌ها باشد تا در همراهی وهماهنگی با سایر نهاد‌ها بتواند خدمات قابل توجهی به شهر تهران بدهد.

وی دراین باره افزود: شهرداری تهران پیشانی مدیریت کشور است؛ شهرداری می‌تواند موفق باشد که از قابلیت توانمندی اجرایی بالایی برخوردار باشد و ضمن برخورداری از توانمندی مسلط به امور شهری باشد، مسلما انتخاب شهردار بر عهده شورای شهر است پس اعضای شورای شهر اصلی‌ترین نقش را در توسعه یافتگی یا عدم توسعه یافتگی برعهده شهر دارند؛ از این رو به شورای شهر توصیه می‌کنم شایستگی خود را دراین برهه حساس باید به مردم تهران اثبات کنند، چرا که مردم ناظران اصلی انجام پروژه‌ها هستند، کار و فعالیت شهرداری عیان و در معرض دید همگان قرار دارد، شهرداری همانند استانداری نیست که فعالیت‌هایش دور از چشم مردم بماند از این رو اعضای شورای شهر باید به این مساله واقف باشند که ساخت بزرگراه؛ پل، خیابان ومعابر؛ ایجاد اماکن تفریحی، فرهنگی برای مردم تهران دور از چشم مردم نمی‌ماند و عدم انجام آن نیز در ذهن مردم باقی می‌ماند. به کار گرفتن نیرو‌های ناکارآمد واستفاده از نیرو‌های ضعیف، ضعف و آفت شورا وشهرداری است. باید به این نکته و بیان عظیم مقام معظم رهبری توجه کنیم که باید از اهل فن استفاده شود در غیر این صورت نمی‌توان به توسعه یافتگی شهر امیدوار بود.

دوستی با اشاره به اشتباهات شورای شهر درشش ماه گذشته خاطر نشان کرد: تعدیل نیرو در پایان سال اشتباه بزرگی بود که ازسوی اعضای شورای شهر رقم خورد، تعدیل نیرویی که در طی ده سال جذب شهرداری شده بودند باید در طی چنین زمانی نیز انجام می‌شد نه اینکه به یک باره در طی شش ماه آن هم در آستانه عید نوروز بسیاری از نیرو‌های خدوم شهرداری و شورای شهر کنار گذاشته شوند! بی شک تداوم چنین رفتار‌هایی از سوی اعضای شورای شهر منجر به از دست رفتن اعتماد مردم می‌شود بنابراین توصیه می‌کنم اثبات شایستگی نمایندگان شورای شهر بعد از طی مراحلی که مورد اعتراض مردم واقع شده مهمترین موضوعی است که باید بدان توجه ویژه شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر باید به این نکات توجه کنند که با سیاسی کاری؛ کاری از پیش نمی‌برند، با مصاحبه، سخنرانی و توئیت نوشتن نمی‌توان شهر را ادراه کرد، مردم باید آنچه انجام می‌شود را به چشم خود ببینند در غیر این صورت سایر تلاش‌ها بی فایده و بیهوده خواهد بود وهیچ معجزه‌ایی برای اعتماد سازی مردم رخ نمی‌دهد.

دوستی با اشاره به عدم انتخاب صحیح مدیران و معاونین شهرداری بیان کرد: آنچه موجب عدم توفیق شهردار تهران شد استفاده از مدیرانی بود که در جای خود گمارده نشدند، مدیرانی که نتوانستد از فرصت‌ها استفاده کنند و با جزیره‌ای عمل کردن و عدم توجه به اهم موضوعات شهر، شهرداری را در انجام خدمات به چالش کشیدند، یقینا افرادی باید به عنوان معاونین و مدیران شهرداری انتخاب می‌شدند که به این موضوع آگاه می‌بودند که شهرداری تهران بیشتر از پنج وزارتخانه کار دارد و نیازمند حضور مدیرانی است که از توانایی بالا؛ انسجام فکر و وحدت عمل برخوردار باشند تا شهرداری در آغاز راه متوقف نشده و با استعفای شهردار شهر را در نگرانی نگاه ندارد.

نظر شما