شناسهٔ خبر: 24703817 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«وقف» با طعم شادی کودکان بی‌بضاعت در شب عید

خبرگزاری شبستان: سال نو برای کودکان با نو شدن لباسشان گره خورده اما در اطرافمان کودکانی هستند که رنگ و بوی سال نو را هیچ وقت حس نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه سال نو برای هرکسی رنگ و بویی خاص دارد؛ برای کودکان هم با نو شدن لباسشان گره خورده اما در اطرافمان کودکانی هستند که رنگ و بوی سال نو را هیچ وقت حس نمی‌کنند.

با آمدن نوروز همه مردم برای شروع یک سال جدید آماده می‌شوند؛ سالی که همانند سال قبلش هم تلخی دارد و هم شیرینی اما امیدوارند طعم شیرینی سال جدید بر تلخی آن غلبه کند؛ برخی از مردم با روحیاتی خیراندیشانه به دنبال آن هستند تا شیرینی سال جدید را در همین شروع سال یعنی شب عید به هم‌نوعان خود بچشانند؛ شاید این شیرینی زودگذر نتواند مرحمی دائمی بر تلخی‌ها باشد اما می‌تواند باعث نقش بستن خنده‌ای بر گونه‌ای شود و دلی را شاد کند.

شاد کردن هم‌نوعان در شب عید راه‎های زیادی دارد و هرکسی می‌تواند در حد توانش این کار را انجام دهد، یکی از این راه‌ها خرید لباس نو برای ایتام و دانش‌آموزان بی بضاعتی است که چشم‌انتظار دستهای پر سخاوتی هستند و این کار همان شیرینی زودگذری است که به آن اشاره شد.

برای خرید لباس نو برای افراد بی‌بضاعت راه‌های مختلفی وجود دارد اعم از اینکه به‌صورت شخصی یا گروهی پس از شناسایی افراد بی‌بضاعت برای آنها لباسی خریداری شود اما برای ماندگاری این کار خیرخواهانه فقط یک راه وجود دارد و آن استفاده از ظرفیت سنت حسنه وقف است.

بسیاری از مردم از گستردگی ظرفیت سنت حسنه وقف در کمک به فقرا مطلع هستند اما شاید کمتر کسی بداند در کشور موقوفه‌هایی وجود دارند که نیتشان خرید لباس شب عید برای فقرا، ایتام و دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.
منزلی مسکونی در تهران، زمینی در شهر سبزوار استان خراسان رضوی، مغازه‌ای در شیراز و آموزشگاهی در همدان فقط با نیت تهیه لباس شب عید دانش‌آموزان بی‌بضاعت وقف شده‌اند.

موقوفاتی مثل ساختمانی مسکونی در شهر رودسر استان گیلان، مغازه‌ای در اصفهان، خانه و مغازه‌ای در قم، منزلی در کرمانشاه و زمینی در بابل استان مازندران وجود دارند که عواید آن برای چند نیت که یکی از آن نیات تهیه لباس شب عید دانش‌آموزان بی‌بضاعت است، وقف شده‌اند.

وقف می‌تواند محدود به مسائل مذهبی نباشد کمااینکه دستگیری و کمک به افراد بی‌بضاعت ریشه در دین مبین اسلام و زندگی ائمه اطهار (ع) دارد.

شاید آن واقفی که قسمتی از اموال یا حتی تمام آن را وقف کرده، خودش روزی جزو آن کودکانی بوده که رنگ و بوی سال نو را حس نکرده‌اند و به امید آنکه تمامی کودکان سرزمینش رنگ و بوی عید را حس کنند از دست‌رنج عمر خود چشم‌پوشی می‌کند.

نظر شما