شناسهٔ خبر: 24703674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دومین آیین فرهنگی نوروزگاه در اصفهان آغاز شد

خبرگزاری شبستان:دومین آیین نوروزگاه همراه با هزار برنامه فرهنگی در استان اصفهان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، فریدون الهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در آیین افتتاحیه آیین نوروزگاه باغ موزه چهلستون اصفهان اظهارداشت: طرح نوروزگاه امسال برای دومین سال متوالی طرح نوروزگاه با هدف ایجاد همبستگی بین قومیت ها ومعرفی دستتاوردهای اقوام ایجاد می شود.

وی افزود: این برنامه از دوم فرودین ماه در باغ موزه چهلستون آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه دارد و مردم می توانند از نمایشگاه های این برنامه بازدید و خرید سوغات داشته باشند.

الهیاری ادامه داد: دومین آیین نوروزگاه همراه با هزار برنامه فرهنگی در سراسر استان اصفهان اجرا می شود و ظرفیت های تاریخی، گردشگری و طبیعی شهرستان ها به مردم معرفی می شود و سنت های هر منطقه نمایش گذاشته می شود.

وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از برنامه های طرح نوروزی اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه ها هنرمندان آثار برجسته خود را به نمایش می گذارند و در برخی از مناطق هنرمندان همزمان فعالیت هنری هم دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ثبت ملی چوگان تصریح کرد: اجرای مسابقات چوگان در میدان تاریخی نقش جهان تا 11 فروردین ماه اجرا و افراد علاقه مند به این بازی می توانند در مسابقات شرکت و یا بازی ها را تماشا کنند.

وی ادامه داد: بیش از 51 هزار نفر اسکان مسافران نوروزی در نخستین روز بهار در اصفهان انجام شده و پیش بینی افزایش میزان گردشگر امسال در مقایسه با نوروز96 در این استان وجود دارد.

نظر شما