شناسهٔ خبر: 24703213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| ‌حاجی‌دلیگانی: مردم برای حمایت از کالای ایرانی "کالای خارجی" را تحریم کنند

R41346/P1377/S6,51/CT1

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی " این نکته را می‌طلبد که مردم خود به صحنه بیایند و با تحریم کالاهای خارجی اقتصاد کشور را رونق بخشند.

صاحب‌خبر -

حسینعلی ‌حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهانپیرامون شعار سال 97، اظهار داشت: با توجه به اینکه متأسفانه به‌خلاف نام‌گذاری سنوات قبل آن نتیجه‌ای که با تلاش دولت و مجلس انتظار می‌رفت دست نداد، به‌نظر بنده مردم در زمینه تحقق شعار امسال نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: انتخاب شعار "حمایت از کالای ایرانی" این نکته را می‌طلبد که مردم خود به صحنه بیایند و با تحریم کالاهای خارجی که با توجه به واردات بی‌رویه و حجم انبوه قاچاق در بازار موجود است بازار داخلی و در شرایط کلی اقتصاد کشور را رونق بخشند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلیل لزوم حضور مردم در صحنه برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور این است که طی سالیان گذشته هرچقدر از سوی مقام معظم رهبری به دولت تأکید شد جلوی واردات بی‌رویه و قاچاق گرفته ­شود متأسفانه اقدامات لازم انجام نشد ولی به‌نظر می‌رسد اکنون با کمک مردم این مشکل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه دلیلی بر کم‌کاری دولت و مجلس در این زمینه نمی‌شود، گفت: مجلس وظیفه دارد قوانینی در راستای حمایت از تولیدکننده داخلی تصویب کند تا تولیدکننده داخلی توان رقابت با تولیدکننده خارجی را کسب کند و دولت نیز وظیفه دارد تدابیر لازم را برای اجرای این قوانین اتخاذ کند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: اگر تولیدکننده داخلی بتواند در عرصه جهانی با تولیدکننده خارجی رقابت کند، به تولید داخلی رونق خواهد بخشید و متعاقب آن با افزایش ثروث ناشی از این افزایش تولید سالیانه برای بیش از 700 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ش*

نظر شما