شناسهٔ خبر: 24702452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفره هفت سین به یاد جان باختگان سانحه سقوط در دنا+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

با گذشت ۳۴ روز از سانحه هوایی بهمن ۹۶ عملیات جستجو برای یافتن و انتقال پیکر جانباختگان پرواز ۳۷۰۴ در ارتفاعات دنا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
بررسی وضعیت انتقال پیکر جان باختگان سانحه سقوط هواپیما به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور که صبح امروز برای بررسی وضعیت انتقال بقایای پیکر جانباختگان سقوط هواپیما به یاسوج سفر کرده است در بدو ورود به این شهر از پایگاه های امدادی نوروزی استان بازدیدکرد.
سلیمی سپس در نشست بررسی آخرین وضعیت جستجو و انتقال پیکرجانباختگان سانحه هوایی 29 بهمن سال گذشته در استانداری کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در این نشست گفت : گروه تخصصی امداد کوهستان آذربایجان شرقی که از 26 بهمن به منطقه اعزام شده بودند موفق به کشف بخش هایی از پیکر جانباختگان شدند و امروز پس از 7 روز به پائین قله بازگشته و جایشان را به گروههای دیگر دادند.
سلیمی افزود: 2 گروه 20 نفره از استانهای همدان و زنجان از دیروز با صعود به ارتفاع 4هزارو 80متری عملیات جستجو برای یافتن بقایای پیکر جانباختگان و لاشه هواپیما را آغاز کردند.
وی گفت: تا به امروز 672تن از نجاتگران و کوهنوردان در قالب تیمهای جستجو و واکنش سریع در این عملیات شرکت کرده اند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرکشورعملیات امداد و نجات سانحه هوایی در دنا را بی نظیر، سخت و پرهزینه خواند و افزود: 4 بالگرد هلال احمر تاکنون 140 سورتی پرواز برای انتقال نیروها و پیکر جان باختگان انجام داده اند.
سلیمی ارتفاع برف در نقطه تجسس را حدود 4 متر عنوان کرد و ادامه داد: با این حال تلاش ها تا کشف و انتقال کامل پیکر جانباختگان ادامه خواهد داشت.
گروه تخصصی امداد کوهستان استان آذربایجان شرقی آخرین کسانی بودندکه لحظه تحویل سال را در ارتفاع 4 هزار و 80متری سپری کردند و به یاد 65 جان باخته این حادثه سفره هفت سین نوروز 97 را در این ارتفاع گستردند.
این گروه امروز در مراسمی به نمایندگی از همه گروههای شرکت کننده در عملیات امداد و نجات دردنا مشارکت کرده و از آنها تجلیل شد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2030652" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2079706/2030652?width=400&height=300"></script></div>
 
 

نظر شما