شناسهٔ خبر: 24702406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم رشت در مجلس مطرح کرد

سهم بالای خودروهای غیراستاندارد و جاده‌های غیرایمن در بروز تصادفات جاده‌ای/ دولت به‌جای خودروهای خارجی تکنولوژی وارد کند

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به سهم بالای خودروهای غیراستاندارد و جاده‌های غیر ایمن در بروز تصادفات جاده‌ای گفت: دولت به‌جای خودروهای خارجی تکنولوژی وارد کند.

صاحب‌خبر -

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با ابراز نگرانی از آمار بالای مرگ‌ومیر در جاده‌های کشور اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی در بروز تصادفات جاده‌ای، ناایمن بودن جاده‌های کشور و غیراستاندارد بودن در ساخت آن‌ها است.

وی با اشاره به نقش خودرو در افزایش شمار جان‌باختگان جاده‌ای افزود: وجود خودروهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد در کشور مزید بروز تصادفات جاده‌ای شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به عامل رانندگان در بروز تصادفات جاده‌ای عنوان کرد: در بین جاده‌های کشور بعضاً رانندگانی هستند که به دلیل شرایط فیزیکی و روانی توانایی رانندگی را ندارند و سهمی بالایی در بروز سوانح جاده‌ای دارند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به آب‌وهوا و نقش آن در بروز سانحه‌های جاده‌ای بیان کرد: آب‌وهوا و شرایط اقلیمی در استان‌های مختلف باعث می‌شوند تا برخی از نقاط کشور و جاده‌های آن غیر ایمن شوند.

وی با بیان اینکه خودروهای غیراستاندارد و جاده‌های غیرایمن بیشترین سهم را در تصادفات جاده‌ای دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تولید خودرو در کشور انحصاری است و باعث شده تا بسیاری از فاکتورهای کیفیت در آن نادیده گرفته شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه می‌توان بازار را از خودروهای خارجی پر و در ایمن‌سازی تلاش کرد، تصریح کرد: واردات خودروهای خارجی درست است که به کیفیت و ایمنی اضافه می‌کند، اما جان اقتصاد کشور را می‌گیرد و تولید و اشتغال کشور را از بین می‌برد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور افزود: سیاست‌هایی در رابطه با کاهش واردات خودروهای خارجی اعمال‌ شده، اما چون خودروهای داخلی توان رقابت ندارند، همچنان خودروهای داخلی بی‌کیفیت تولید می‌شوند.

وی در پایان بر ضرورت ورود دولت در افزایش کیفیت خودروهای داخلی تأکید کرد و گفت: دولت باید به‌ جای واردات خودرو فناوری و تکنولوژی‌های لازم را در افزایش کیفیت خودرو وارد کند.

انتهای پیام/ذ

برچسب‌ها:

نظر شما