شناسهٔ خبر: 24702023 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

بررسی سیستمهای هوشمند در ویلاهای زیباکنار ساخت شرکت آرش

شرکت انبوه سازان آرش با استفاده از سیستم هوشمند مدیریت ساختمان یا به اختصار BMS، برای مدیریت عملکرد قسمت­های مختلف ساختمان شامل تأسیسات، انرژی و امنیت آن مجتمع ویلا زیباکنار خود را تجهیز کرده است. این سیستم، با قابلیت­های فراوان خود، نیاز صنعت ساختمان ­سازی دنیای کنونی است و هدف آن، ایجاد آسایش و امنیت بیشتر و کاهش هزینه­ ها بخصوص در مبحث انرژی و سوخت است. تمامی عملکردها در این سیستم، قابل تعریف و برنامه­ ریزی است تا به شکل خودکار انجام شوند و امکان تغییر با فرامین از راه دور نیز داشته باشند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

خوشبختانه، امروزه استفاده از سیستم مدیریت یا اتوماسیون ساختمان در حوزه هوشمند سازی کاربرد وسیعی یافته است. یکی از دلایل آن، پیشرفت ­هایی است که در دهه­ ی اخیر، توانسته هم کیفیّـت و تنوع خدمات را بالاتر ببرد و هم به کاهـش هزینه ­های پیاده­ سازی چنین سیستمی منجر شود. دلیل دیگر، گسترش فرهنگ استفاده از آخرین امکانات روز دنیا در جامعه توسط افراد مختلف و در موقعیت های مختلف می­باشد که به دلیل توسعه­ ی ارتباطات و گسترش بسیار سریع و عمومیت یافتن آن روی داده است.

شرکت انبوه سازان آرش با استفاده از سیستم هوشمند مدیریت ساختمان یا به اختصار BMS، برای مدیریت عملکرد قسمت­های مختلف ساختمان شامل تأسیسات، انرژی و امنیت آن مجتمع ویلا زیباکنار خود را تجهیز کرده است. این سیستم، با قابلیت­های فراوان خود، نیاز صنعت ساختمان ­سازی دنیای کنونی است و هدف آن، ایجاد آسایش و امنیت بیشتر و کاهش هزینه­ ها بخصوص در مبحث انرژی و سوخت است. تمامی عملکردها در این سیستم، قابل تعریف و برنامه­ ریزی است تا به شکل خودکار انجام شوند و امکان تغییر با فرامین از راه دور نیز داشته باشند.

سیستم BMS از یک واحد کنترل مرکزی که معمولاً یک کامپیوتر دسکتاپ است، برای پردازش­ ها و ارتباط اینترنتی استفاده می­کند. نرم­ افزار گوشی مالک ویلا در ارتباط مستقیم با این کامپیوتر مرکزی است. خطوط ارتباطی داخلی بین اجزای سیستم BMS می­تواند از نوع کابلی و یا بی­ سیم باشد. در سیستم BMS صفحات کنترلی LCD متعدّدی نیز در مکان­های مختلف ویلا برای دسترسی سریع، پیش­بینی شده­ است. سنسورها یا حسگرهای مختلف همچون: سنسور نور، دما، دود، حضور و… از اجزای تعیین ­کننده­ ی سیستم مدیریت ویلا هستند. کلیدها، تایمرها، دیمرها و قسمت­های دیگر سیستم BMS نیز همگی در ارتباط با تشخیصی که سنسورها دارند، عمل می­کنند. سیستم ­مدیریت BMS، نرم­ افزار پرقدرت و مفصلی هم دارد که از پایداری قابل توجهی برخوردار می­ باشد بطوریکه توسط یک گوشی یا تبلیت هوشمند از هر نقطه ای قابل کنترل و مدیریت می باشد.

در دیدگاه آینده ­نگر، استفاده از آخرین امکانات، نه تنها تجمل­ گرایی نیست بلکه نوعی سرمایه­ گذاری و صرفه­ جویی در هزینه­ های بلندمدت محسوب می­شود. همچنین ارزش برخی امکانات تا حدی است که به سرعت، نیاز به آنها احساس خواهد شدشرکت انبوه ­سازان آرش طراح و سازنده شهرک های ویلایی آرش با همین رویکرد و توجّه ویژه به منافع مشتریان و منافع ملی، در همه­ ی پروژه­ های خود از آخرین دستآوردهای حوزه­ ی ساختمان بهره می­گیرد. این شرکت در حوزه­ ی سیستم مدیریت ویلا، انواع مختلفی از خدمات را ارائه کرده است. استفاده از سیستم­های امنیتی همچون دوربین و آیفون مداربسته و اعلام حریق، از ابتدا در ویلاهای ساخت شرکت آرش، معمول و متداول بوده است. همه­ ی ویلاهای ساخت شرکت انبوه ­سازان آرش از زیرساخت ­های مناسبی همچون سیستم برق پیشرفته و اینترنت پرسرعت، برای اجرای سایر سیستم ­های هوشمند برخوردارند. پروژه ­های آتی شرکت آرش به ویژه در مورد ویلاها بر اساس هوشمندسازی همه عناصر و وجود سیستم یکپارچه­ی BMS هدف گذاری شده است.

مجتمع ویلایی رویایی آرش (VIP) نمونه ­ای شاخص در میان ویلاهای هوشمند شرکت آرش می­باشد که برای بررسی در این مقاله انتخاب شده است. این مجتمع ویلایی مدرن از پایه به صورت کاملاً هوشمند طراحی و اجرا شده است. سیستم ایمنی این ویلا شامل زیرسیستم­ های اعلام و اطفاء حریق، کنترل ورود و خروج، دوربین و آیفون مداربسته، اعلام نشتی آب و آب ­گرفتگی و حفاظت از برق­ گرفتگی ومی­باشد که تمامی تجهیزات سخت­ افزاری و نرم ­افزاری آن، به علت اهمیّت خاصّی که شرکت آرش به امکانات حفاظتی و امنیّتی قائل است، از معتبرترین برندها انتخاب شده ­اند.

سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند مجتمع ویلایی رویایی آرش(VIP)، از کاربردی­ ترین امکانات مجموعه است. صاحبان ویلا از راه دور و با گوشی هوشمند خود، توانایی تنظیم دمای آب و هوای ویلا را خواهند داشت. کنترل صاحب ویلا بر همه ­ی ارکان سیستم سرمایشی و گرمایشی اعم از تجهیزات مرکزی موتورخانه همچون چیلر و پمپ­ ها تا تجهیزات محلی همچون فن­کوئل­ ها، کولرها و هواسازها میسّر است. سیستم هوشمندی که در بخش تأسیسات ویلاها به کار می­رود، با ابتکار کارشناسان حوزه­ ی مدیریت انرژی (EMS) تکمیل و ارائه شده است.

وجود زیرسیستم هوشمند روشنایی و کنترل وسایل الکتریکی از دیگر امکانات مهمی است که دارای ملاحظات امنیتی نیز می­باشد. مجتمع ویلایی رویایی آرش(VIP) با تجهیز به این آپشن پرقدرت این امکان را به صاحبان محترم ویلاهای این مجموعه داده که علاوه بر تنظیم خودکار وضعیّت روشنایی داخلی و محوطه، بتوانند تنظیمات نورپردازی و وسایل هوشمـند الکتریکی همچون: یخچال­ فریزر، فر خوراک­ پزی، پرده­ ها، سایبان­ ها، قفل­ های درها و پنجره­ ها، سیستم صوتی و… را قبل از ورود به ویلا، به تنظیمات دلخواه خود تغییر دهند.

سیستم آبیاری هوشمند در مجتمع ویلایی رویایی آرش(VIP)، به نگرانی مالکین ویلاها از نظر رسیدگی به وضعیت گیاهان داخل ویلا و حتی محوطه، پایان می­دهد. با این سیستم کارآمد، آبیاری گیاهان و درختان طبق برنامه­ ی از پیش تعریف­ شده انجام خواهد گرفت و نیازی به حضور دائمی سرایدار یا باغبان هم نخواهد بود.

مشتریان جدید شرکت انبوه سازان آرش، با طیف وسیعی از امکانات و لوازم و خدمات هوشمند مواجه هستند. مشتریان قدیمی ما هم می­توانند با کارشناسان شرکت آرش جهت اجرای سیستم یکپارچه مدیریت ویلا، مکاتبه و مشاوره داشته باشند.

چه ویژگی هایی زیباکنار را برای سرمایه گذاری بی نظیر کرده اند؟

زیباکنار یکی از مقاصد اصلی گردشگران به شمال کشور است و روز به روز شاهد افزایش تقاضا برای خرید ویلا در زیباکنار هستیم. اما چرا زیباکنار تا این حد مورد استقبال مردم برای خرید ویلا در شمال و همچنین سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شمال قرار گرفته است.

در این مقاله میخواهیم درباره­ی زیباکنار و اینکه چه دلایلی وجود دارد که بخواهیم برای خرید ویلا آنجا را انتخاب کنیم، بحث کنیم.

ابتدا باید بدانیم هدف ما از خرید ویلا شمال چیست؟ اول فرض می­کنیم برای خودمان و استراحت و تفریح میخواهیم در شمال ویلا داشته باشیم تا مکانی برای تقویت روحیه باشد و از آرامش شمال و هوای پاک و مطلوب آن بهره مند شویم. در این صورت چند نکته برای ما مهم می­شود. برای آشنایی بیشتر با این دلایل پیشنهاد می کنیم با این مطلب از وب سایت شرکت انبوه سازان آرش سازنده شهرک های ویلایی آرش همراه شوید تا علل ترغیب خریداران و سرمایه گذاران برای خرید و فروش ویلا در زیباکنار را بدانید.

۱آن منطقه راه­های ایمن و مناسب برای رفت و آمد داشته باشد.

با توجه به موقعیت مکانی زیباکنار این مسئله کاملا حل شده است. زیباکنار هم از لحاظ قرار گرفتن در منطقه آزاد انزلی و هم از لحاظ راههای دسترسی که به آنجا منتهی می شود، بهترین شرایط ممکن را دارد. در واقع از سه راه اصلی که عبارتند از محور ( قزوین – رشت – زیبا کنار )، محور ( رامسر – رودسرلنگرود – جاده ساحلی چمخاله – زیبا کنار ) و محور (اردبیل – آستارا – تالشبندر انزلی – زیبا کنار ) می توان از سه سمت جنوب، شرق و غرب وارد استان گیلان شد و به شهر زیباکنار رسید. پس با این وجود از هر جای کشور که باشید می توانید به راحتی به این منطقه وارد شوید و از نظر راه مواصلاتی مشکلی ندارد و خیلی مناسب است.

زیباکنار به فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بسیار نزدیک است و با یک تاکسی در عرض چند دقیقه به آن منطقه و به ویلای خود میرسید. یعنی اگر شما حتی بخواهید با هواپیما به ویلای خود بروید باز هم بسیار ساده است و فاصله فرودگاه تا ویلا ی شما کوتاه و مسیری راحت است و نیازی نیست درگیر شلوغی راه شوید و از شهرهای مختلف بگذرید.

۲به بازار و مکان های تجاری نزدیک باشد.

توقعی به جا و درست است. شما حق دارید که همه چیز را با هم داشته باشید. زیباکنار فاصله نزدیکی با منطقه آزاد انزلی دارد. بندر انزلی از بزرگترین بنادر کشتی رانی است که هر روزه اجناس زیادی با قیمت مناسب وارد آن می­شود و شما می توانید از اجناس جدید و لوکس دیدن کرده و خرید کنید.

حتی اگر تاجر باشید و به فکر کسب و کار و تجارت باشید، منطقه آزاد انزلی مکان مناسبی برای این کار است و همه روزه میتوانید از کشتی های تجاری و اجناس جدید با قیمت های خوب استفاده کنید و سود کنید. یعتی اگر به تجارت در بندر انزلی فکر می کنید میتوانید ویلا را در زیباکنار خریداری کرده و فقط چند دقیقه محل استراحت تان با محل تجارت شما فاصله دارد.

۳. استفاده از مناظر طبیعی و جاهای دیدنی و تفریحی

خوب مشخص است که همه ما بعد از استراحت و آرامش نیاز به گردش و تفریح داریم. همه ما شمال را برای آب و هوای خوش و مناظر طبیعی انتخاب می کنیم. زیباکنار نیز از این نعمت خدادادی بی بهره نبوده و همانند مناطق دیگر در شمال زیبایی خاص خود را دارد. این منطقه را می توان شمال کوچک نامید چرا که همه زیبایی های شمال را یک جا دارد. این زیبایی شامل سواحل زیبا دریای خرز، تالاب های طبیعی نظیر تالاب بوجاق در کیاشهر، رودخانه های بزرگ نظیر سفیدرود و رودخانه ی اوشمک برای ماهیگیری و … است که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

برای مکان های تفریحی و گردشگری نیز برای مثال می توان منطقه تجاری تفریحی کاسپین، آستانه اشرفیه را نام برد. از بناهای مهم تاریخی کاخ قطبی را نام برد که هم اکنون جزو مجتمع آموزشی رفاهی صدا و سیما است.

این سه دلیل را می توان دلایل اصلی برای انتخاب محل ویلا دانست که همانطور که دیدیم، زیباکنار تمامی دلایل را یکجا و تمام و کمال دارا می باشد.

در ادامه بررسی می کنیم که اگر سرمایه گذار هستیم و مشغول ساخت و فروش ویلا هستیم چرا زیباکنار می تواند بهترین انتخاب ما باشد؟

توجه به همان دلایلی که برای خرید بیان شدند برای سرمایه گذاران نیز مفید می باشد. هر سرمایه گذاری به مشتری و فروش محصول خود فکر میکند و با توجه به همین مورد، زیباکنار با جاذبه هایی که دارد برای جذب مشتری و خریدار بسیار مناسب است.

رشد اقتصادی ملک و سرمایه گذاری و خرید زمین و ساخت ویلا بدون شک از بهترین سرمایه گذاری ها است، چرا که روز به روز بر ارزش اراضی آن اضافه می شود. هر روز زیباکنار در حال رشد و گسترش است و برای همه روشن است که در آینده ایی نزدیک به یکی از قطب های توریستی تفریحی کشور تبدیل خواهد شد. پس مطمئنا نه تنها ضرر نمی کنید بله بر ارزش سرمایه شما بسیار افروزده خواهد شد.

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری روی ساخت و فروش ویلا هستند کافی است به زیبا کنار سر بزنند و ببینند چند مشاور املاکی در این منطقه وجود دارد و از رونق ساخت و ساز آنجا مطلع شوند. در گذشته ایی نه چندان دور زمین های زیباکنار هیچ رونقی نداشت ولی هم اکنون از مناطقی است که رشد سرمایه در ویلا سازی به خوبی در آن دیده می­شود.

اگر سرمایه گذار هستید و قصد سرمایه گذاری در منطقه ای با آینده ای روشن را دارید، زیباکنار را به شما پیشنهاد می دهیم چرا که با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم، از هر نظر سرمایه گذاری در این منطقه به نفع شماست. پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی و زیباکنار با کارشناسان واحد جذب سرمایه گذاری شرکت انبوه سازان آرش تماس بگیرید.

منبع: https://shahrak-arash.com


برچسب‌ها:

نظر شما