شناسهٔ خبر: 24701659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

لیله الرغائب شب نزول فرشتگان بر زمین و برآورده شدن آرزوها است

استاد دانشگاه معارف قرآن گفت: لیله الرغائب بهانه‌ای است برای گشودن درهای برکت آسمان‌ها! شبی است که با استغفاری از جان برآمده می‌توان گناهان شرم آگین را فروخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام محمد اسماعیلی، استاد دانشگاه معارف قرآن در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت:  لیله الرغائب بهانه‌ای است برای گشودن درهای برکت آسمان‌ها! شبی است که با استغفاری از جان برآمده می‌توان گناهان شرم آگین را فروخت به بهایی عظیم! به بخشش خالق دریاها و باران‌ها! می‌توان پیشانی‌ها را از بدی صاف کرد و پرونده‌ها را سبک! یقیناً می‌توان برای خود و دیگران کاری کرد کارستان.

 

استاد دانشگاه معارف قرآن  بیان داشت: لیلة الرغائب، وعده گاه الهی است، وعده گاهی که خدا بردبارتر از همیشه در انتظار بندگانی است که یک سال تن و روح خود را به گناهانی آلوده که او وعده بخششان را در این شب به آنها داده است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: وعده گاهی که باید امیدوارتر از پیش باشی به استجابت در آن. آنجا که برای هرچه بخواهی مختاری و خدا به تمام آنچه می گویی شنواتر از همیشه منتظر است.

.

وی خاطرنشان کرد: امشب چه سیاه باشی و چه سپید، هرچقدر که ناامید باشی، هرچه که بخواهی از خدا، امید به اجابتش داشته باشید.

 

استاد دانشگاه معارف قرآن  بیان داشت: در ضیافت اولین شب جمعه ماه رجب، لیلة الرغائب، آرزوی مردمان بسیاری تعبیر شده. امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنید، صاحبخانه ای انتظارت را می‌کشد با طبقی از آرزوهایی که می‌خواهید.

 

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: امشب، فرصتی است تا با شستشوی وجودت در دریای رحمت الهی و پاک کردن جسم و جانت از گناهان خواسته و ناخواسته، دعوتنامه مهمانی الهی در رمضان را از میزبان این میهمانی بزرگ گرفته و خود را برای حضور پر ایمان در آن آماده کنید.

وی گفت: بر پایه برخی روایات ماه رجب ماه امیرالمومنین(ع) است، همانگونه که شعبان ماه حضرت رسول(ص) و رمضان ماه خداست. و نخستین شب آن از شب های چهارگانه ای است که درباره احیا و شب زنده داری آنها سفارش فراوان شده است. خواندن دعاهای ویژه به هنگام دیدن ماه نیز چیزی است که درباره آن سفارش شده است. از نکته های قابل توجه در دعای ویژه دیدن ماه، توجهی است که به دو ماه شعبان و رمضان شده است و بجاست که سالک مراقب هم در این دعا و هم در دیگر دعاهای این ماه، آن دو ماه را به یاد آورد و از خدا بخواهد تا او را آمادگی دهد تا آن دو ماه را به شایستگی پذیرا شود.

 

استاد دانشگاه معارف قرآن بیان داشت: لیله الرغائب که به اولین شب جمعه ماه رجب گفته می‌شود، شبی است که در آن مواهب فراوان از سمت خدا بر بندگان مؤمنش نازل می‌شود. شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان درباره این شب می‌نویسد: «بدان که شب جمعه اول ماه رجب را لیله الرغایب گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول صلی الله علیه و آله با فضیلت بسیار وارد شده که سید بن طاووس در کتاب اقبال آن را نقل کرده‌ است. ازجمله فضیلت‌هایی که برای آن برشمرده‌اند این است که به سبب شرافت این شب، گناهان بسیار از کسانی که اعمال خاص آن را انجام دهند آمرزیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما