شناسهٔ خبر: 24701610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

استفاده از کالای ایرانی به یک ارزش تبدیل شود/ لزوم منفی‌زدایی از مصرف کالای ایرانی در جامعه

نصر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر ضرورت منفی‌زدایی از مصرف کالای ایرانی در جامعه گفت: استفاده از کالای ایرانی باید در بین اقشار مختلف مردم به یک ارزش تبدیل شده و با این موضوع به شکل تعصبی برخورد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، سیدهادی بهادری امروز در گفت‌وگویی با اشاره به نامگذاری سال به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خامنه‌ای از 10 ساله گذشته شعارهای اقتصادی را برای نامگذاری سال‌ها برگزیدند.

وی تصریح کرد: حتی با توجه به اینکه اواخر سال گذشته و اوایل امسال مقارن با ولادت ائمه اطهار(ع) بود پیش‌بینی می‌شد که شاید شعار امسال مضمون مذهبی داشته باشد اما مسائل اقتصادی نشان داد که مسئله اصلی کشور همچنان اقتصاد است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه اتفاقاتی که باید در موضوع اقتصادی رخ می‌داد تاکنون اتفاق نیفتاده است، گفت: متاسفانه نواقصات بسیاری در حوزه اقتصادی وجود دارد و امید است که امسال، مجموعه‌های اجرایی و سایر نهادها برای اینکه نامگذاری سال از حالت شعاری خارج شده و عملیاتی شود، همت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: در این رابطه استفاده از کالای ایرانی باید به یک "ارزش" تبدیل شده و با این موضوع به شکل تعصبی برخورد شود.

بهادری با اشاره به اینکه باید به هویت ملی بیش از گذشته توجه شود، اظهار کرد: علاوه بر آن، زمانی که یک نفر از کالای داخلی استفاده می‌کند، احساس کند که کار ارزشمندی انجام داده و مورد تحسین همگان قرار گیرد و حتی با توجه به اینکه استفاده از کالای ایرانی در برخی مواقع، دارای بعد معنایی منفی است، باید اصلاح شود.

وی افزود: در این رابطه، یک بعد مسئله به رسانه و فرهنگ‌سازی و یک قسمت به کیفیت و محصولات بازمی‌گردد و بنابراین با توجه به اینکه ذائقه ایرانیان تغییر کرده است، باید کیفیت محصولات به اندازه‌ای افزایش یافته که مردم از خرید کالای خارجی پرهیز کرده و از کالای داخلی استقبال کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه رقابت در عرصه تولید در دنیا بیشتر است، کالای ایرانی می‌تواند به لحاظ کیفیت و قیمت تمام‌شده بهتر از اجناس خارجی باشد.

وی اظهار کرد: دولت نیز باید جلوی واردات به ویژه کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را گرفته تا تولیدکنندگان داخلی متضرر نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما