شناسهٔ خبر: 24701603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

رهبر حزب وطن ترکیه:آمریکا شانس موفقیت در خاورمیانه ندارد

نصر: دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: دوره تسلط آمریکا بر جهان تمام شده است و معتقدم حتی شانسی برای موفقیت در منطقه خاورمیانه را نیز ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از روزنامه آیدینلیک، دوغو پرینچک با حضور در برنامه زنده 'راه خروج' شبکه تلویزیونی ملی اظهار کرد: دولت ترکیه باید برای ادامه مبارزه با تروریست ها دست از یکه تازی بردارد و به صورت نزدیک با دولت کشورهای منطقه از جمله ایران و سوریه همکاری کند.
وی بیان کرد: عملیات ارتش ترکیه در منبج و شرق فرات ضروری است و پیش از دولت ترکیه، سوریه باید پایگاه های آمریکایی در منبج را پاکسازی و تعطیل کند که این کار به نفع ترکیه هم خواهد بود.
وی به برکناری تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا و انتصاب یک فرد جنگ طلب به جای وی اشاره کرد و گفت: قابلیت جنگ طلبی فرد جدید هنوز مشخص نیست و باید بگویم که دوران اقتدار و تسلط ایالات متحده آمریکا بر جهان تمام شده است.
به گزارش ایرنا، دوغو پرینجک از جمله سیاستمداران کهنه کار ملی گرای ترکیه است که دیدگاه مثبتی نسبت به ایران دارد و همواره مقامات ترکیه را به همکاری با ایران ترغیب کرده است.
وی در خصوص تحولات سوریه نیز معتقد به گفت و گوی مستقیم آنکارا ـ دمشق برای حل مساله جنگ داخلی در سوریه است و بارها تاکید کرده که این امر موجب حل نگرانی امنیتی ترکیه در مرزهای 911 کیلومتری اش با سوریه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما