شناسهٔ خبر: 24701492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بستري شدن يک زنداني بحريني پس از اعتصاب غذا

يک زنداني بحريني که در اعتراض به شرايط بازداشت خود در زندان هاي رژيم آل خليفه اعتصاب غذا کرده است، روز پنجشنبه به علت وخامت وضعيت جسماني خود بستري شد.

صاحب‌خبر -

بستري شدن يک زنداني بحريني پس از اعتصاب غذابه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، يک زنداني بحريني که در اعتراض به شرايط بازداشت خود در زندان هاي رژيم آل خليفه اعتصاب غذا کرده است، روز پنجشنبه به علت وخامت وضعيت جسماني خود بستري شد.
اين فعال برجسته مخالف رژيم بحرين که هاجر منصور حسن نام دارد، چند روز پيش دومين اعتصاب غذاي خود را پشت ميله هاي زندان آغاز کرد تا به اين ترتيب اعتراض خود را به بدرفتاري زندانبانان نشان دهد.
اين فعال چهل و نه ساله بحريني به همراه پسر هجده ساله خود اکتبر گذشته به سه سال حبس محکوم شدند. گروهها و سازمانهاي مدافع حقوق بشر در بحرين اين پرونده را نوعي انتقام جويي سياسي توصيف کرده و آن را عاري از عدالت دانسته اند.
اين زن معترض بحريني که در زندان معروف "عيسي تاون" در بازداشت به سر مي برد، روز پنجشنبه به علت هيپوگليسمي يا قند خون پائين در بيمارستان بستري شد.
سيد احمد الوداعي داماد هاجر منصور حسن که رياست يک سازمان غيردولتي مدافع حقوق بشر را در بحرين بر عهده دارد، اعلام کرد اين زن مخالف رژيم آل خليفه سه روز پيش دست به اعتصاب غذا زده بود.
ابتسام الصائغ نيز که يک زن ديگر مخالف رژيم بحرين است در توئيتر خود از بستري شدن هاجر منصور حسن خبر داد.
وزارت دادگستري بحرين هنوز درباره اين خبر اظهارنظر نکرده است.
شمار زيادي از شهروندان بحريني که اکثرشان از شيعيان اين کشور هستند به اتهام مشارکت در تظاهراتي که در سالهاي اخير برضد رژيم آل خليفه برگزار شده است، به حبس محکوم شده اند. جناح مخالف شيعه بحرين که بر ضرورت ايجاد يک نظام سلطنتي مشروطه تاکيد دارد اعتراضات ضددولتي را سازماندهي مي کند. بنا به اعلام فدراسيون بين المللي حقوق بشر از آغاز شکل گيري اعتراضات در بحرين دهها نفر کشته شده اند.
طبق اعلام گروهها و سازمانهاي غيردولتي مدافع حقوق بشر دهها مخالف و منتقد سياسي بحرين که در ميان آنها روزنامه نگاران و وکلاي مدافع ديده مي شوند در چارچوب پرونده هاي غيرعادلانه، تهديدآميز و ارعاب آميز که گاهي حتي با شکنجه و سلب مليت افراد همراه بوده است، محاکمه و زنداني شده اند.
­

نظر شما