شناسهٔ خبر: 24701393 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان خبر داد:

بازدید 250 هزار زائر راهیان نور از منطقه فتح‌المبین

نمایندگی خوزستان

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: روند کنونی حضور کاروان‌های راهیان نور به خوزستان بسیار خوب است و از دهم اسفندماه تا روز اول فروردین حدود 250  هزار زائر از منطقه فتح‌المبین بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عبدالرضا حاجتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان، اظهار کرد: بر اساس گزارش مسئولان یادمان‌ها در آخرین آمارگیری‌ها روند حضور زائران در یادمان‌های دفاع مقدس استان  بسیار خوب بوده است. قطعا آمار اعزام زائران به سایر یادمان‌ها و مناطق عملیاتی نیز در همین سطح است. مردم آمدند و سال نو خود را در مزار شهدا تحویل کردند. این امر در نوع خود بی‌نظیر است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به نامگذاری امسال با شعار «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: این شعار خیلی وقت است که در خوزستان و حوزه راهیان نور خوزستان اتفاق افتاده است.

حاجتی بیان کرد: نیمه دوم اسفند و نیمه نخست فروردین  پیک حضور کاروان‌های راهیان نور در استان خوزستان است، در این ایام تعداد اتوبوس‌های حامل این کاروان‌ها در خوزستان به 400، 500 دستگاه می‌رسد. چرخه خدمات دهی به این اتوبوس‌ها نظیر تعمیرات و ... در استان اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار دادند. ما این حمایت را از کالای خوزستانی تعریف می‌کنیم. یعنی بیاییم و صنایع دستی خوزستان را به کشور معرفی کنیم. وظیفه راهیان نور که گردشگری اسلامی است، آوردن زائر به خوزستان است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان افزود: دستگاه‌های متولی کدام دستگاه‌ها هستند؟ چرا دوستان ما در حوزه میراث فرهنگی پا جلو نمی‌گذارند و خوزستان را با داشته‌هایی که از آن برخوردار است، معرفی نمی‌کنند؟ چرا دوستان ما در این حوزه تالاب شادگان را معرفی نمی‌کنند و چرا با کارهای جدید و نو توریست را به این منطقه نمی‌برند و شادگان شناسی و شوش شناسی و شوشترشناسی را معرفی نمی‌کنند؟ ما این گله‌ را از آن‌ها داریم.

حاجتی ادامه داد: در حوزه وظایفی که عهده‌دار هستیم، استقبال از کاروان‌های راهیان نور، اسکان، ایاب و ذهاب و تامین غذای این کاروان‌ها بر عهده ما قرار دارد. در ورودی‌های خوزستان در بدو ورود این کاروان‌ها می‌توانند از ظرفیت و فرصتی که برای فروش صنایع دستی استان خوزستان به وجود می‌آید، استفاده کنند. چرا استفاده نمی‌کنند؟

وی اظهار کرد: ابلاغ فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور از سال‌های گذشته این است که تمام اقلام مورد نیاز کاروان‌ها راهیان نور از خوزستان تهیه شود. این امر گردشی در استان ایجاد می‌کند. قطعا اگر به هویزه، طلائیه، شلمچه یا اروند و فتح‌المبین بروید مشاهده می‌کنید بساط دست فروشی‌ها از چند کارتن به یک اتاقک رسیده است. بعضا این اتاقک‌ها در برخی مناطق مانند هویزه در حال احداث است. در ایام حضور کاروان‌های راهیان نور در استان زندگی این دست‌فروش‌ها رونق می‌یابد.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: باید به این حرکت جهت دهیم. می‌توانیم از این فرصت به خوبی بهره‌برداری کنیم و خوزستان و صنایع دستی خوزستان را به کاروان‌ها معرفی کنیم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود. 


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما