شناسهٔ خبر: 24700582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سرنگونی حدود 40 فروند انواع جنگنده و بالگرد سعودی در يمن در سه سال گذشته

پایگاه اینترنتی یمنی گزارش داد، در طول سه سال گذشته در تجاوز نامی عربستان به یمن حدود 40 فروند از انواع پرنده های جنگی سعودی ساقط شده اند.

صاحب‌خبر -

العالم - یمن

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در طول سه سال گذشته یعنی از زمان آغاز تجاوز رژیم سعودی و هم پیمانانش حدود 40 فروند انواع جنگنده، بالگرد و پهپادهای جاسوسی و تهاجمی متجاوزان و نیز 10 فروند انواع کشتی های جنگی، ناوچه‌ها و قایقهای جنگی آنها را منهدم کرده‌اند.

علاوه بر اینکه فرمانده نیروی هوایی ارتش سعودی یعنی محمد الشعلان و دهها فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش عربستان در حملات موشکی به پایگاههای هوایی عربستان در مناطق مختلف عربستان از جمله در پایگاه هوایی خمیس مشیط عسیر و فرودگاه بین المللی ریاض به هلاکت رسیدند

این پایگاه اینترنتی با اشاره به سرنگونی یک فروند جنگنده اف-15 ساخت آمریکا و متعلق به نیروی هوایی ارتش سعودی که عصر دیروز بر فراز استان صعده یمن هدف حمله پدافند هوایی یمن قرار گرفت و سرنگون شد و ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن تصاویر آن را به نمایش گذاشت، افزود: پدافند هوایی و نیز نیروی دریایی یمن طی سه سال گذشته به تجهیزات نظامی هوایی و دریایی ائتلاف سعودی-آمریکایی خسارات زیادی وارد کرده اند.

آمارهای جدید نشان می دهد پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن توانسته است بیش از 38 فروند پرنده جنگی ائتلاف سعودی از جمله 12 فروند بالگرد آپاچی، شش فروند اف-16 و اف-15 و بیش از 20 فروند پهپاد جاسوسی و شناسایی را سرنگون کند و بیش از 10 فروند دیگر از انواع پرنده های نظامی متجاوزان نیز هدف قرار گرفته‌اند.

نیروی دریایی یمن نیز توانسته است بیش از 10 فروند کشتی جنگی، ناوچه و قایقهای جنگی متجاوزان را در دریای سرخ منهدم و غرق کند یا از کار بیاندازد.

نظر شما