شناسهٔ خبر: 24700408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمانشاه| اقامتگاه بوم‌گردی "آرتین دینور" به یک برند در کشور تبدیل شده است

R41380/P1377/S6,68/CT12

مدیر اقامتگاه بوم‌گردی آرتین دینور گفت: این اقامتگاه با برگزاری جشنواره‌های مختلف و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران به یک برند در سطح کشور تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، عبیری با بیان اینکه در نوروز سال 96 بیش از 1100 گردشگر را در واحدهای اقامتگاه بوم‌گردی روستای "کرتویج دینور" اسکان دادیم، اظهار داشت: در ایام سال نیز علاوه بر تورهای گردشگری از سراسر کشور، از پنج کشور استرالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا گردشگر داشتیم.

مدیر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور افزود: برای نوروز امسال نیز 14 باب منزل در روستای کرتویج را مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی کرده‌ایم و اکنون نیمی از ظرفیت اقامتگاه‌های ما برای روزهای آینده رزرو شده است.

عبیری گفت: این ظرفیت را داریم که هرشب به‌طور میانگین 110 گردشگر را اسکان دهیم.

به گفته وی برپایی سیاه چادر با عرضه محصولات، آش‌ها و شیرینی‌های محلی و اجرای موسیقی و بازی‌های بومی و محلی از جمله فعالیت‌های اقامتگاه بوم‌گردی دینور در نوروز امسال است.

عبیری وجود طبیعت بکر و زیبا،  سراب‌ها و چاه‌های قدیمی، باغات میوه، کوه‌های بلند و فرهنگ خاص مردمان کرتویج را از جاذبه‌های گردشگری این روستای گردشگرپذیر عنوان کرد و گفت: ما تلاش کرده‌ایم که برخی از آداب و رسوم این منطقه را که در گذر زمان کم‌رنگ یا فراموش شده بودند را احیا کنیم که از جمله آن می‌توان به جاجیم بافی اشاره کرد.

وی افزود: تپه تاریخی شیخی‌آباد در دل روستای کرتویج با 11 هزار و 800 سال قدمت نخستین زیستگاه بشر در خاورمیانه است.

انتهای پیام /ش

نظر شما