شناسهٔ خبر: 24700031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سلحشوری مطرح کرد؛

انتقاد از عدم تعریف زنان در دایره رجل سیاسی

رئیس فراکسیون زنان مجلس معتقد است حضور زنان در عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری باعث همگرایی جامعه و مشارکت در انتخابات می‌شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /پروانه سلحشوری ، با اشاره به فراخوانی که شورای نگهبان در گذشته برای تفسیر مفهوم رجل سیاسی داده بود، گفت: متأسفانه در آن زمان هم بیان کردند که زنان جزء رجل سیاسی محسوب نمی شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بعد از آن شاهد اظهارنظرهای مختلفی در خصوص مصادیق جنسیتی رجل سیاسی بودیم که تا این اواخر نیز هنوز شورای نگهبان به نظر واحدی نرسیده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه احتمالا از این نظر شورای نگهبان در خصوص رجل سیاسی انتقاد می کنیم، گفت: متأسفانه حتی در بسیاری از کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند نیز ما شاهد این موضوع هستیم که به زنان اجازه حضور به عنوان یک رئیس جمهور داده نمی شود چنانچه در آمریکا نیز همچنین است.

سلحشوری ادامه داد: اگر به زنان این فرصت داده شود که در عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری به عنوان رجل سیاسی حضور یابند به زودی این نگاه مردسالارانه از جامعه برداشته می شود لذا ما انتظار نداریم در صورت کاندیداتوری حتما یک خانم به عنوان رئیس جمهور بتواند حائز رأی ملت شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه با بیان اینکه حضور زنان در هر عرصه ای باعث ایجاد همگرایی در جامعه و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می شود، خاطرنشان کرد: همه نمایندگان زن که در مجلس شورای اسلامی حضور دارند یا زنانی که در کابینه هستند، رجل سیاسی محسوب می‌شوند لذا نباید این حق را از آنها سلب کرد.

/ خانه ملت

نظر شما