شناسهٔ خبر: 24699691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قائم‌‌مقام تولیت آستان قدس رضوی:

آستان قدس رضوی در حمایت از کالای ایرانی مصمم است/ نباید مشکلات داخلی را در تریبون‌ها اعلام کنیم

قائم‌‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: سیاست این آستان مقدس حمایت از کالای ایرانی است که در دل آن حمایت از تولید ایرانی هم قرار گرفته و در این راه از تجربه دیگر نهادها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرتضی بختیاری عصر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه مهر درخشان که در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استکبار انقلاب ما را برنمی‌تابد و حالا در عرصه جنگ فرهنگی و اقتصادی علیه ما برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با اشاره به وعده خداوند در قرآن کریم مبنی براینکه پابرهنگان وارث زمین خواهند بود، ادامه داد: نه مستکبران از اهداف استکباری خود دست برمی‌دارند و نه ما از شعارهای قرآنی‌مان منصرف خواهیم شد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از دست‌اندرکاران داخلی گلایه کرد و گفت: اگر مسئولان داخلی باور دارند که ما در جنگ اقتصادی هستیم، چرا از تجربه کشورهای دیگر استفاده نمی‌کنند.

وی به تجربه کشورهای ژاپن و هند در خودکفایی اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اگر همه ظرفیت‌های داخلی ما در عرصه‌های مختلف ساخت‌وساز و تولید فعال شود، می‌توان امیدوار بود که 300 هزار رشته شغلی فعال شود.

بختیاری تصریح کرد: اگر بنا باشد، برای مهار تورم، رکود همچنان ادامه پیدا کند، در آینده نه چندان دور اقتصاد ما ضربه‌های سختی می‌خورد که جبران آن، سال‌ها زمان نیاز دارد.

وی ادامه داد: نمی‌گویم برای مهار تورم اقدامی انجام نشود، اما از رکود هم نباید غفلت کنیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در چین با فعال کردن ظرفیت مشاغل خانگی، منابع درآمدزایی برای این کشور ایجاد شده، افزود: در این کشور به جای احداث کارخانه‌ای برای اشتغال چندین نفر، همان اشتغال را به خانه‌ها بردند و برای چندین خانه شغل ایجاد کردند.

وی به سیاست‌های آستان قدس رضوی در ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره‌ کرد و گفت: آستان قدس مصمم به حمایت از کالای ایرانی است که در دل آن حمایت از تولید داخلی وجود دارد.

بختیاری به تجربه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایجاد اشتغال خرد اشاره کرد و گفت: آستان قدس در این مسیر مصمم و محکم حرکت کرده و از تولید داخلی حمایت می‌کند.

وی به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه قرار گرفتن در سنگر تولید به معنی قرار گرفتن در سنگر جهاد در راه خدا است، تأکید کرد: نباید برخی مشکلات داخلی را که به سبب تحریم اقتصادی برای ما ایجاد شده، در تریبون‌ها اعلام می‌کردیم تا دشمن از آن استفاده کرده و تحریم‌ها را سخت‌تر کند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: سنگر جهاد در راه خدا نصیب تولیدگران داخلی شده و امروز در این نمایشگاه به همت نمایندگی‌های آستان قدس و بسیج مستضعفان در شهرستان‌های مختلف و کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر نقاط کشور نیز حضور دارند.

انتهای پیام/ج/

نظر شما