شناسهٔ خبر: 24699552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جهانگیری: بودجه دولت صرف خرید کالای خارجی نمی شود

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری ظهر امروز پس از ورود به سیرجان در گلزار شهدای سیرجان و ادای احترام به شهدا اظهار کرد: هیچ ارگان و سازمان دولتی حق خرید کالای خارجی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود، ندارد.

وی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی که شعار سال توسط مقام معظم رهبری است سرلوحه کار دولت است و به دستگاه‌های اجرایی هم به‌زودی ابلاغ می‌شود و سازمان‌های نظارتی و بازرسی هم رسالت خود را انجام می‌دهند که از سال جدید هیچ سازمان و ارگان دولتی و وابسته به دولت هیچ کالای خارجی که مشابه آن در کشور است خریداری نخواهد کرد و بودجه دولت هم صرف خرید کالاهای خارجی نخواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با تبریک سال جدید این سال را سال وحدت و انسجام ملی عنوان کرد و گفت: در سایه وحدت و همبستگی مشکلات حل خواهد شد و و این کشور با همه ظرفیت‌ها و منابع خدادادی مشکلی نیست که حل نشود و این مطلب را مقام معظم رهبری هم اعلام فرمودند.

وی سال گذشته را سالی پر از فراز و نشیب عنوان کرد که اتفاقات ناخوشایندی همچون زلزله کرمان و کرمانشاه، حوادث هواپیما و کشتی سانچی پشت سر گذاشتیم اما ایران اسلامی را در مسیر توسعه و پیشرفت می‌دانیم که باید در منطقه با همه مشکلاتی که داریم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

جهانگیری معیشت مردم و مسائل اقتصادی و توسعه پرشتاب و عقب نیفتادن از دیگر کشورهای منطقه را اولویت کاری دولت در سال جدید عنوان کرد و افزود: قدرت‌های بزرگ کانونشان در این منطقه است و یک آدم عجیب و غریب مثل ترامپ رئیس جمهور آمریکا روی کار آمده که نظام و کشور و دولت باید با تدبیر و درایت مسائل جهانی و منطقه را تحت نظر داشته باشد و در داخل کشور به وحدت و اتحاد بیشتر بپردازیم و با تدبیر و اتحاد همه مسائل حتی بین‌المللی حل است.

معاون اول رئیس جمهور ظرفیت‌های کشور را در مسیر اشتغال و تولید عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان و سیرجان اعلام کرد که 10 هزار میلیارد تومان طرح قابل افتتاح هست و همین مبلغ هم در حال انجام است که می‌توانم بگویم در همین سیرجان که موقعیت عالی دارد علاوه بر اشتغال داخلی و حل مشکلات خود در منطقه اطراف خود هم می‌تواند نقش‌آفرین و اشتغالزایی داشته باشد و همه استان‌های کشور به همین شکل است.

وی مشکل آب در برخی استان‌ها از جمله کرمان را یادآورد شد و گفت: مسئله آب در کشور محدودیت جدی است و بخشی از انتقال آب به سیرجان توسط گل‌گهر انجام شده و ما برنامه‌ریزی برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را در دستور کار داریم که محقق می‌شود و این مشکل هم برطرف خواهد شد.

نظر شما