شناسهٔ خبر: 24699444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خبر داد

جریمه ۳۰ هزار تومانی برای پرتاب زباله از خودرو به بیرون

نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: خودروهایی که زباله خود را در ایام نوروز به بیرون بیاندازند 30 هزار تومان جریمه خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیبهایی که در ایام نوروز به طبیعت وارد می شود موضوع پسماند و زباله است.

وی افزود: برهمین اساس با رایزنی هایی که از سوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با رئیس پلیس راهور ناجا صورت گرفته مقرر شده افرادی که در داخل شهر یا در داخل جاده زباله خود را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کنند؛ جریمه شوند.

 آرامنش با اشاره به اینکه خودرویی که زباله خود را بیرون بیاندازد؛ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهد شد، بیان کرد: متاسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروز به ویژه بعد از سیزده‌بدر وضعیت پارک‌ها وتفریگاهها و  طبیعت به دلیل انباشت پسماند  و زباله شکل بدی می‌گیرد که این زباله‌ها معضلات بسیاری برای منابع طبیعی و محیط زیست  کشور ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در طول ایام نوروز ماموران یگان حفاظت استان به صورت شبانه روزی و در قالب تیم های گشت و کنترل، کلیه مناطق تحت مدیریت وآزاد این استان را مورد بازدید و کنترل قرار می دهند از عموم مردم دعوت کرد تا با طیب خاطر و اطمینان کامل از مناطق این استان دیدن  و از طبیعت زیبا و سرسبز بهاری نهایت لذت و بهره برداری  را ببرند.

آرامنش همچنین از اختصاص شماره تلفنی جهت رفاه حال همشهریان و مسافران نوروزی خبر داد و یادآور شد: شماره تلفن 1540 که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در اختیار عموم قرار گرفته می توانند به صورت رایگان و در طول شبانه روز  در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست، شکار و آزار و اذیت جانوران مراتب را با این شماره تلفن در اختیار این اداره کل قرار داده تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما