شناسهٔ خبر: 24698742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

ورود دو میلیون و 468 هزار نفر به مشهد/ امنیت و آرامش زائرین مهم ترین هدف است

استاندار خراسان رضوی گفت: آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس از روز 25 اسفند سال گذشته تا اول فروردین ماه سال جاری ماه دو میلیون و 468 هزار و 78 نفر به این کلانشهر وارد شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی رضا رشیدیان در  جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ورود چهار میلیون و 108هزار و 700 نفر به استان از روز 25 اسفند سال گذشته تا اول فروردین ماه  سال جاری خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پنج درصد رشد دارد.

 

وی ادامه داد :در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس از روز 25 اسفند سال گذشته تا اول فروردین ماه  سال جاری ماه دو میلیون و 468 هزار و 78 نفر به این کلانشهر وارد شده اند.

 

استاندار خراسان رضوی، متوسط ورود روزانه زائر و گردشگر به استان را 684 هزار و 700 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار برای مشهد مقدس 411 هزار و 346 نفر است.

 

وی ادامه داد: فضای شهرهای استان با توجه به اتمام ایام شهادت امام هادی (ع) باید حال و هوای شادتر و بهارانه تری به خود بگیرد و در این زمینه شهرداری ها و دستگاههای مربوطه اقدامات مناسبی صورت داده اند.

 

رشیدیان با تاکید بر اینکه باید حال و هوای عیدانه در سطح استان به گونه ای باشد که در زائران و مجاوران ایجاد نشاط و شادابی کنند، بیان کرد: باید بتوانیم با رعایت رفاه و آسایش آنان بتوانیم این شادابی راارتقا دهیم بدین منظور از امروز برنامه های شاد و مفرحی با حال و هولی بهاری و رعایت آرامش و رفاه مجاوران اجرا می شود

 

وی عنوان کرد: هر چه بیشتر بتوانیم فضای مفرح فرهنگی در کنار طبیعت وفضاهای تاریخی برای زائران در این ایام فراهم کنیم در راستای افزایش ماندگاری آنها گام برداشته ایم .امسال تسهیلات خوبی برای تسهیل سفر زائران به مشهد فراهم شده که از جمله آنها تخفیف های ویژه مراکز اقامتی و هتلی است و هم اکنون ظرفیت بیش از 90 درصد هتل های مشهد تکمیل است.

 

استاندار خراسان رضوی در ادامه بر افزایش تمهیدات ایمنی در جاده ها تاکید کرد و گفت: تامین امنیت و آرامش زائران به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف باید مد نظر همه بخش ها قرار گیرد و برای کاهش آن از طریق ایمن سازی جاده ها و ارتقا فرهنگ رانندگی تلاش شود، همچنین باید نقاط حادثه خیر در جاده های استان و اقدامات لازم برای اصلاح هندسی آن هاصورت گیرد زیرا همه ما نسبت به حفظ جان مردم مسئولیت ویژه داریم.

 

وی ادامه داد: همچنین در طول مسیرهای حادثه خیز فضاهایی برای رفع خستگی رانندگان ایجاد شود طی استراحتی هر چند کوتاه و رفع خستگی با هوشیاری و دقت و امنیت بیشتری ادامه مسیر دهند.

 

رشیدیان با تاکید بر اینکه در کنار زائران، امسال بیش از سال های قبل برای مجاوران و تامین آرامش آن ها تلاش می شود، افزود: دولت در ایام نوروزی تعطیل نیست و تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی ،زیربنایی ،امنیتی و انتظامی در استان با قوت فعال هستند، همچنین باید از مدیریت مناسب و تلاش های نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور در لحظه سال تحویل و مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری در هسته مرکزی شهر مشهد قدردانی کرد.

 

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری آستان قدس و شهرداری اقدامات ترافیکی خوبی در این مراسم انجام دادند و به تسهیل و روانی تردد در این مسیرها و محدوده کمک شایانی نمودند.

 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد:  باید در خصوص اقدامات و برنامه های ویژه از جمله برنامه فرهنگی نوروزگاه که امروز در آرامگاه فردوسی و 2 نوروزگاه ویژه در مرزهای مشترک استان با افغانستان و ترکمنستان برگزار می شود، اطلاع رسانی به موقع شود تا همگان از این برنامه ها آگاه شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما