شناسهٔ خبر: 24698627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندار سرپل ذهاب مطرح کرد:

استفاده از تولیدات داخلی در بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به شعار سال جدید گفت: استفاده از تولیدات داخلی در بازسازی منطقه زلزله زده سرپل ذهاب اهمیت دارد و به همین واسطه بستر اشتغال ایجاد می شود و به بازار رونق خاصی می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار بازی دراز ضمن عرض تبریک سال نو خدمت همه مردم عزیز خصوصا مردم ولایت مدار شهرستان سرپلذهاب اظهارداشت : سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی نام گرفت که استفاده از تولیدات داخلی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب جزء حائزاهمیت دارترین مسائل اجتماعی است و به همین واسطه بستر اشتغال ایجاد می شود و به بازار رونق خاصی می دهد.

 

وی افزود: تولیدات داخلی و کارگاه های تولیدی و مشاغلی که در سطح منطقه و استان کرمانشاه و در سطح کشور است به نام جمهوری اسلامی تولید می شود اگر ما نسبت به این امربی توجه باشیم قطعا زلزله ای خراب تر از زلزله طبیعی در این منطقه رخ می دهد نظیر زلزله بیکاری و از بین بردن زیرساخت های اشتغال.

 

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: در بیشتر تولیدات در عرصه صنعتی، کشاورزی،تولیدات فرهنگی اجتماعی ،و لوازم خانگی و لوازم التحریر مدارس ما رقابتی انحصارناپذیر با تولیدات خارجی داریم، اگر ملت ایران و مردم منطقه سرپل ذهاب به تولیدات خود توجهی نکنیم و خریدهایمان به سمت تولیدات داخلی سوق ندهیم قطعا به رشد و شکوفایی و هدفی که برای کشورمان نیز داریم نمی رسیم.

 

جمالی نیا با تاکید براینکه نگاه ویژه ای به تولیدات داخلی در کشورمان نیز خواهیم داشت: گفت: مسئولین دستگاه های اجرایی و سازمان ها که دست اندرکار این امر هستند در شهرستان و در حوزه کاری خود به تولیدات داخلی و حمایت از منسوجات داخلی تشویق و ترغیب خواهند شد و این یک وظیفه همگانی است.

 

وی تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید را راهی برای برون رفت وضعیت اقتصادی کشوردانست و گفت: باید روی پای اقتصاد کشور خود بایستیم و در این بین اقتصاد کشور را توسعه دهیم و در حالت تعادل قرار بدهیم و قطعا باید پیرو شعار سال عمل کنیم.

 

ایشان گفت: دراین منطقه زلزله خیز بیشترین و پرمصرف ترین موضوعات، تولیدات داخلی وحمایت و استفاده از مصالح ساختمانی برای بازسازی شهرستان است، اگر به نوعی از مصالح ساختمانی در شهرسرپل ذهاب یا شهرستان های همجوار و استان استفاده کنیم هم تشویقی برای تولیدکنندگان می شود و هم سرمایه در گردش به منافع خاص خود خواهند رسید وهزینه ها کاهش می یابد.

 

وی در پایان گفت: اگر از جای دیگرمصالح برای بازسازی شهر خریداری شود به تولیدات سطح استان خود ضربه زده ایم و اگر محصولات خارج از کشور تامین کنیم بازهم به تولیدات ملی ضربه زده ایم، تمام مصالح ساختمانی که درمسیرهای دسترسی تولید می شود وظیفه همه ما ایرانی ها است از این تولیدات استفاده کنیم که باعث تقویت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور شود.

انتهای پیام/

نظر شما