شناسهٔ خبر: 24697690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چاووش‌اوغلو: با آمریکا درباره منبج به توافق نرسیم، ی پ گ را از مرز سوریه پاکسازی می کنیم

وزیر خارجه ترکیه هشدار داد که اگر در ارتباط با منبج با آمریکا به توافق نرسند، گروه «ی پ گ» را از مرز سوریه پاکسازی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه (امروز) هشدار داد در صورتیکه هیچ توافقی با آمریکا در خصوص «منبج» حاصل نشود، ترکیه گروه «ی پ گ» را از مرز سوریه پاکسازی می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه در حالی چنین هشداری را مطرح کرده است که روز چهارشنبه، در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هیچ توافق با ترکیه درباره منبج به دست نیامده گفت: «فعلا به فهم مشترک در این باره رسیده‌ایم...ما خواستار توافقی هستیم که درپی آن کردها از منبج عقب‌نشینی کنند».

رسانه‌های ترکیه گزارش کردند، چاووش اوغلو گفته است اگر آنکارا به توافقی با واشنگتن در خصوص طرح حذف «ی پ گ» از منطقه منبج سوریه دست پیدا نکند، این گروه که از نظر ترکیه تروریستی است را از مرز سوریه پاکسازی می‌کند.

وی اینگونه گفت: «اگر این طرح محقق نشود، تنها گزینه باقیمانده، از بین بردن این تروریست‌ها است. این تنها درباره سوریه صدق نمی‌کند بلکه درباره عراق نیز صادق است».

این مقام ترکیه‌ای تصریح کرد: «ساختار و امنیت دولت زمانیکه ی پ گ عقب‌نشینی کند، با جمعیت‌شناسی منبج معین می‌شود».

چاووش‌اوغلو همچنین گفت که ترکیه اجازه غارتگری را در شهر «عفرین» سوریه که روز یکشنبه توسط ارتش تحت حمایت ترکیه آزاد شد، نمی‌دهد.

وی ادامه داد که تمامی شکایات درباره غارتگری به شدت جدی گرفته می شود و گفت: «وقتی شکایاتی در خصوص این موضوع باشد آن را جدی می‌گیریم. ما،ملت ترکیه، مخالف هرگونه اقدامات غیرانسانی هستیم. سربازان ترکیه و ارتش آزاد سوریه همچون تروریست‌های ی پ گ/پ ک ک نیستند».

آنکارا معتقد است دولت پیشین و کنونی آمریکا به وعده خود برای عقب راندن شبه‌نظامیان کُرد و یگان‌های مدافع خلق (YPG) از منبج و غرب رودخانه فرات عمل نکرده و به جای آن با ارسال سلاح از کردها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما