شناسهٔ خبر: 24696914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رژيم صهيونيستي در صدد طولاني کردن بحران سوريه است

نماينده سوريه در سازمان ملل تاکيد کرد: حمايت رژيم صهيونيستي از تروريست هاي جنوب سوريه، اشغال جولان را تثبيت مي کند.

صاحب‌خبر -

رژيم صهيونيستي در صدد طولاني کردن بحران سوريه استبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از پايگاه اينترنتي العهد لبنان، وي تاکيد کرد: روند حمايت رژيم صهيونيستي  از گروه هاي مسلح در جنوب سوريه از زمان آغاز جنگ در اين کشور فزاينده است. اين افزايش حمايتها با هدف طولاني تر شدن بحران است. 

وي همچنين رفتارهاي نژادپرستانه مقامات رژيم اشغالگر صهيونيستي را که با حمايت هاي آمريکا و برخي هم پيمانانش صورت مي گيرد و ساکنان جولان سوريه را تهديد مي کند محکوم کرد.

حسام الدين آلا فرستاده دائم سوريه به سازمان ملل در سي و هفتمين دوره شوراي حقوق بشر گفت: مقامات رژيم اشغالگر از زمان آغاز جنگ در سوريه حمايت هاي مستقيم خود را به گروه هاي تروريستي افزايش داده است. رژيم صهيونيستي با اين حمايت ها که گزارش هاي اندوف به اثبات رسانده است به گروه هاي تروريستي کمک مي کند تا در منطقه الفصل و حومه آن با ارتش سوريه بجنگند. اين رژيم قصد دارد با اين حمايت ها مدت زمان بحران سوريه را افزايش دهد و در نهايت الحاق جولان اشغالي را به مناطق اشغالي به عنوان يک عمل انجام شده به اجرا درآورد.

حسام الدين آلا همچنين تاکيد کرد: اين تلاش هاي اسرائيل که همواره قوانين بين المللي را زير پا مي گذارد همزمان با فشارهايي است که مقامات اين رژيم بر شهروندان سوري ساکن منطقه جولان وارد مي کنند. آنها به ساکنان جولان فشار وارد مي کنند تا قانوني بودن اشغالگري هاي اين رژيم را به رسميت بشناسند. از جمله موارد اين فشارها تصميم غيرقانوني رژيم به برگزاري انتخابات شوراي هاي محلي در سال جاري است که البته با مخالفت شهروندان ساکن جولان مواجه شد؛ زيرا آن را تلاش جديد اين رژيم اشغالگر در اعمال قوانين خود و از بين بردن آثار و هويت سوري هاي ساکن جولان مي دانند و متعهد شدند اين طرح رژيم اسرائيل را با شکست مواجه کنند.

وي همچنين افزود: آنچه زشت تر و مشمئز کننده تر به نظر مي رسد حمايت هاي آمريکا و برخي از هم پيمانانش در شوراي حقوق بشر و خارج  از آن، از اسرائيل و تشويق اين رژيم بر ادامه اشغالگري و رفتارهاي برنامه ريزي شده آن در از بين بردن آزادي هاي ساکنان منطقه اشغال شده جولان است.

وي همچنين تاکيد کرد: سوريه توطئه هاي رژيم اسرائيل را در تحريف حقايق و واقعيت هاي جمعيتي جولان اشغالي و حمايت از تروريست ها که در چارچوب رسيدن به اين مقاصد انجام مي شود، نمي پذيرد.

نظر شما