شناسهٔ خبر: 24696760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازداشت دو سرکرده گروه تروريستي الشباب در سومالي

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري شين هوا، ارتش ملي سومالي روز چهارشنبه از بازداشت دو تن از اعضاي بلند پايه گروه تروريستي الشباب در جنوب اين کشور خبر داد.طبق اعلام ارتش سومالي اين دو نفر در عملياتي در شهر آوزگل در جنوب سومالي بازداشت شدند.

عبدي فتاح معاون فرماندار منطقه شابل سفلي در جنوب سومالي اعلام کرد در اين عمليات غافلگيرانه که سه شنبه شب صورت گرفت دو مسئول مالي و اطلاعاتي الشباب به نامهاي عبدالکريم ابو حمزه و شيخ ماضي در مخفيگاه خود بازداشت شدند. اين منبع افزود در حمله هوايي ارتش سومالي همچنين چند خودرو متعلق به اين گروه در اين منطقه منهدم شد.

مسئولان الشباب هنوز درباره اين خبر اظهارنظري نکرده اند.محمد عبداللهي محمد رئيس جمهور سومالي، اولويت اصلي دولت خود را ريشه کني تروريسم و ناامني و برقراري صلح و ثبات در کشور اعلام کرده است اما ترديدهاي زيادي درباره ظرفيت هاي دولت سومالي براي تغيير شرايط حاکم بر اين کشور وجود دارد.

آمريکا با حمايت ارتش سومالي حملاتي هوايي را در سومالي که در شاخ آفريقا واقع شده است، انجام مي دهد. آمريکا روز گذشته از کشته شدن دو عضو الشباب و زخمي شدن سه نفر ديگر در حملات هوايي روز دوشنبه در جنوب سومالي خبر داد.

گروه الشباب که سالهاست با دولت سومالي مبارزه مي کند اواخرسال دو هزار و يازده و اوايل دو هزار و دوازده در پي حملات گسترده ارتش سومالي و نيروي نظامي اتحاديه آفريقا از پايتخت سومالي بيرون رانده شد با اين حال اين گروه مسلح هنوز هم کنترل بخشهاي گسترده اي از مناطق روستايي سومالي را در دست دارد. اين گروه در اين اواخر به جاي مبارزه متعارف با نيروهاي دولتي سومالي و نيروهاي صلحبان آفريقايي، به انفجارهاي پراکنده و جنگ چريکي روي آورده است.

نظر شما