شناسهٔ خبر: 24696239 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بیانیه کاخ سفید: محمد بن سلمان و ترامپ درباره اوضاع یمن گفت‌وگو کردند

کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «محمد بن سلمان» در نشست روز سه‌شنبه خود، در ارتباط با با اوضاع یمن از جمله انصارالله و ایران گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

العالم -امریکا

کاخ سفید در بیانیه روز چهارشنبه خود گفت: «در ارتباط با یمن، رئیس‌جمهور و ولی‌عهد در خصوص تهدیدات حوثی‌ها (انصارالله) برای منطقه گفت‌گو کردند».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «رهبران دو کشور در ارتباط با گام‌‌های رسیدگی به اوضاع انسانی (یمن) گفت‌وگو کردند و به توافق رسیدند که به منظور برآورده کردن نیازهای مردم یمن، در نهایت یک راه‌حل سیاسی برای درگیری‌ها (در یمن) ضروری است».

ائتلاف تحت رهبری ریاض در سال 2015، حملات هوایی خود به یمن را به پشیبانی آمریکا آغاز کرد و فاجعه‌ انسانی را در این کشور فقیر رقم زد و بیش از 10 هزار نفر جان خود را در این کشور از دست دادند.

با اینحال، روز گذشته، سنا آمریکا قطعنامه‌ای که به دنبال پایان دادن به حمایت واشنگتن از مبارزات نظامی عربستان در یمن بود را کنار گذاشت.

برخی از قانونگذاران کنگره که حامی این قطعنامه بودند، جنگ ریاض در یمن را یک فاجعه انسانی خواندند و عربستان را مسئول آن دانستند.

هفته گذشته، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از نمایندگان کنگره خواست که این لایحه را به تصویب درنیاورند و از حمایت نظامی آمریکا از ریاض دفاع کرد.

روز چهارشنبه بعدازظهر، گروهی از معترضان مخالف با حملات نظامی ریاض در یمن در واشنگتن تجمع کردند و یکی از معترضان گفت: «کشتار کودکان بی‌گناه را متوقف کنید».

معترضان به نقش عربستان در یمن همچنین در حین دیدار محمد بن سلمان از لندن که اوایل این ماه صورت گرفت نیز تظاهرات برپا کردند.

محمد بن سلمان روز چهارشنبه با مدیران شرکت بوئینگ، ریتون، لاکهید مارتین و جنرال دینامیکس» دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفارت عربستان در واشنگتن در خصوص این دیدار گفت: «مذاکرات بر منافع مشترک دو کشور برای توسعه فناوری و رشد روابط تجاری متمرکز است».

فارس

نظر شما