شناسهٔ خبر: 24695992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بختیاری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

عدم خرید کالای خارجی لازمه «حمایت از کالای ایرانی»/ تاکید بر مبارزه جدی با قاچاق کالا

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به نامگذاری سال 97 با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: شعار امسال زمانی محقق خواهد شد که ما ابتدا استفاده و خرید کالای خارجی را نفی کنیم و در مرحله بعد به سراغ خرید کالای ایرانی برویم.

صاحب‌خبر -

مجتبی بختیاری دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال 97 با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در دهه گذشته توجه ویژه‌ای به مسئله اقتصاد داشتند و همین موضوع باعث شد همواره بر مسائل اقتصادی تاکید کنند و امسال نیز در نامگذاری سال 97 به صورت مستقیم به موضوع اقتصادی اشاره کردند.

وی افزود: «حمایت از کالای ایرانی» را باید از دو بعد نگاه کرد یکی نفی کالای خارجی و دیگری حمایت از کالای ایرانی. شعار امسال زمانی محقق خواهد شد که ما ابتدا استفاده و خرید کالای خارجی را نفی کنیم و در مرحله بعد به سراغ خرید کالای ایرانی برویم.

بختیاری تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که فرهنگ سازی کنیم تا مردم به سمت کالای تولید خارج نروند و به سمت کالای ایرانی بروند. یکی از اقدامات دیگر هم مبارزه جدی با قاچاق کالا است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مسلما منظور از بحث مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با کولبران نیست، منظور ما مبارزه با افرادی است که کانتینر، کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند بدون اینکه با آنها برخوردی شود.

بختیاری اظهار داشت: ورود کالای قاچاق به این صورت، این سوال را مطرح می‌کند که آیا نهادهایی که وظیفه مبارزه با این موضوع را دارند، ماجرا را نمی‌دانند؟ که به نظر من بعید است و یا اینکه می‌دانند و به دلیل فشارهایی که وارد می‌شود، این موضوع را نادیده می‌گیرند.

وی گفت: رهبری فرمودند هرجایی کالای قاچاقی را گرفتید همانجا آن را آتش بزنید ولی متاسفانه خیلی سریع این موضوع فراموش شد.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت به لزوم کیفی سازی کالای ایرانی هم تاکید کرد و اظهار داشت: ما باید به گونه ای فرهنگ‌سازی کنیم که این بحث که گفته می‌شود کالای خارجی کیفیت بهتری دارد از بین برود و مردم از کالای داخلی خوب استفاده کنند.

بختیاری گفت: البته نباید درب‌های کشور کاملا بسته شود زیرا این باع خواهد شد برخی کالاهای نامرغوب داخلی چندین برابر عرضه شود و اینگونه ضربه بیشتری به اقتصاد کشور خواهد خورد

انتهای پیام/

نظر شما