شناسهٔ خبر: 24695972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

احتمال تاخیر در انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی ممکن است با تاخیر روبه رو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های اسرائیلی روز سه شنبه اعلام کردند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اِشغالی که طبق برنامه باید 14 مه انجام بگیرد، ممکن است به دلیل بروکراسی (کاغذبازی و به طول انجامیدن روند اداری آن) به تاخیر بیفتند.

پس از جلسه‌ای میان هیئت نمایندگان آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی، مقامات آمریکایی ادعا کردند که ساختمان کنسولگری موجود در محله آرنونا در جنوب بیت‌المقدس که قرار است به سفارت آمریکا تبدیل شود، باید ابتدا مورد ساخت و سازهای امنیتی قرار گیرد.

بر اساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، مقامات آمریکا خواستار ساخت دیواری سه متری دورتا دور این ساختمان و یک راه فرار جدید در زیرزمین هستند. با این حال منطقه‌بندی فعلی ساختمان که به جای سفارت برای کنسولگری در نظر گرفته شده است، مجاز به ایجاد چنین تغییراتی نیست.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه گزارش خود نوشت «یوال روتم»، مدیر کل وزارت خارجه این کشور اخیرا طی نامه‌ای به «موشه کهلون»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد که انتقال سفارت در روز 14 مه به تعویق خواهد افتاد.

کهلون نیز در واکنشی سریع روز چهارشنبه در توئیتر پیامی به زبان عبری منتشر کرد و گفت از شورای ملی اسرائیل درخواست کرده است تا اجازه دهد سفارت آمریکا بدون صدور مجوزهای لازم به بیت‌المقدس انتقال یابد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز وعده داده است که هر خط قرمزی را برای انجام این انتقال از بین خواهد برد.
دفتر نتانیاهور اخیرا در بیانیه خود اعلام کرد: «نخست وزیر به طور قاطع و سریع اقدام خواهد کرد تا از انتقال سفارت آمریکا در زمان برنامه‌ریزی شده اطمینان حاصل شود و اجازه نمی‌دهد بروکراسی اداری آسیبی به روند آن بزند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته ترامپ را برای بازگشایی سفارت آمریکا در بیت‌المقدس به این کشور دعوت کرد.

نظر شما