شناسهٔ خبر: 24695750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

شهردار تبریز:

تعامل سازنده شهرداری و میراث فرهنگی گامی موثر در تحقق تبریز 2018 است

تعامل سازنده شهرداری کلانشهر تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گامی موثر در تحقق اهداف رویداد مهم تبریز 2018 و برنامه های نوروز 97 است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر شهردار تبریز در بازدید از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر تبریز افزود: با توجه به تقارن نوروز 97با رویداد فراملی تبریز 2018 برنامه های متفاوت و متنوع آیینی و سنتی در سطح شهر اجرا می شود.

وی اظهار کرد: شهرداری همواره در راستای پیشبرد اهداف رویداد تبریز 2018 و نوروز 97، در تعامل مستمر و سازنده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده چرا که اقدام هر دو بخش تکمیل کننده هدفی واحد است.

شهردار تبریز یادآوری کرد: معاونت های خدمات شهری و فرهنگی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و اداره کل ارتباطات و بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز با توجه به وظایف تعریف شده هر بخش تلاش می کنند تا چهره متفاوتی از این شهر برای میهمانان و مسافران ارائه کنند.

شهین باهر ادامه داد: در همین راستا اقدام لازم از سوی بخش های مذکور جهت مهیا سازی بستر گردشگری در تبریز با اجرای برنامه هایی مانند فضاسازی شهری، ساماندهی و بهسازی معابر، آماده سازی اماکن و خانه های تاریخی تحت نظارت شهرداری و برپایی غرفه های اطلاع رسانی در ورودی های شهر با همکاری راهنمایان گردشگری انجام شده است.

وی مشارکت شهروندان در برنامه‌های نوروزی را ضروری دانست و گفت: تدارک ویژه نوروز 97 و رویداد تبریز 2018 با تاکید بر فرهنگ بومی و بهره‌گیری از نمادها و آئین‌های سنتی و محلی از آغازین روز نوروز تا برنامه‌های روز طبیعت اجرا می شود و مشارکت مردمی در آن ها موجب تحقق اهداف برنامه ها می شود.

کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز با برخورداری صدها آثار تاریخی و طبیعی از مراکز مهم گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی است.

انتهای پیام/

نظر شما