شناسهٔ خبر: 24695737 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام ۶۰۵۱۰ مأموریت از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون

سرپرست سازمان اورژانس کشور: اورژانس ۱۱۵ از ابتدای طرح سلامت نوروزی (۲۴ اسفند ۹۶) تاکنون ۶۰ هزار و ۵۱۰ مأموریت در کشور انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ پیرحسین کولیوند گفت: اورژانس ۱۱۵ از ابتدای طرح سلامت نوروزی (۲۴ اسفند ۹۶) تاکنون ۶۰ هزار و ۵۱۰ مأموریت در کشور انجام داده که ۱۴ هزار و ۶۲۴ مأموریت آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و در این حوادث ۱۱ هزار و ۲۰۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: در این مدت، ۴۵ هزار و ۸۸۶ مأموریت حوادث غیر ترافیکی را اورژانس ۱۱۵ در کشور انجام داد که ۱۸ هزار و ۷۸۴ نفر از مصدومان این حوادث به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در روز یکم فروردین سال ۹۷ و تا ساعت ۲۰ تعداد ۴ هزار و ۱۵۰ مأموریت اورژانسی در کشور انجام شده که هزار و ۲۵۰ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۲ هزار و ۹۰۰ مأموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به انتقال ۵۱۷ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی به بیمارستان افزود: در حوادث غیرترافیکی نیز ۹۲۱ نفر به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

کولیوند در خصوص مأموریت‌های اورژانس هوایی در طرح سلامت نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تا ساعت ۲۰ روز اول فروردین ۹۷، بالگرد‌های اورژانس هوایی ۵۴ مأموریت داشته اند که در مجموع ۸۹ مصدوم و بیمار حوادث ترافیکی و غیرترافیکی را به مراکز درمانی منتقل کرده اند.

نظر شما