شناسهٔ خبر: 24695644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

» لاتاری» و «به وقت شام» در صدر جدول نمایش نوروز

فیلم های سینمایی «لاتاری» و «به وقت شام» در صدر جدول نمایش نوروز 97 قرار دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایش نوروزی فیلم های سینمایی از چهارشنبه 23 اسفند در سینماهای سراسر کشور آغاز شد و طبق آمار منتشر شده از فیلم های روی پرده استقبال خوبی به عمل آمده است.
7 فیلم «به وقت شام»، «لاتاری»، «فِراری»، «خرگیوش»، «مصادره»، «لونه زنبور» و پویانمایی «فیل شاه» در سبد نمایش  نوروز 97 قرار داشتند.
فیلم های «بدون تاریخ، بدون امضا»، «آینه بغل» و «ما خیلی با حالیم» هم به علت فروش مناسب از زمستان 96 روی پرده سینماها بودند و به نمایش در ایام نوروز رسیدند.
از میان فیلم های به نمایش در آمده در نوروز 97، «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی، پس از یک هفته نمایش در 109 سالن نمایش سینما به فروش­ بیش از 870 میلیون تومان رسیده است. این فیلم 78 هزار و 340 تماشاگر داشته و در پردیس کوروش، پردیس آزادی، هویزه مشهد و پردیش چارسو بیشترین فروش را داشته است.
فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان در رتبه دوم جدول فروش فیلم های سینمایی قرار دارد این فیلم در یک هفته نمایش در 123 سالن سینما حدود 416 میلیون تومان فروخته است.
جدیدترین اثر کارگردان ماجرای نیم روز 41 هزار و 910 تماشاگر داشته و در پردیس سینمای کوروش، پردیس آزادی، هویزه مشهد و پردیس ملت بیش از سایر سینماها فروخته است.
سومین فیلم پرفروش نمایش نوروز 97 جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیاست. «به وقت شام» در یک هفته ای که در 88 سینما به نمایش در آمده بیش از 387 میلیون تومان فروخته و 36 هزار و 910 تماشاگر داشته است. پردیس کوروش، هویزه مشهد،? پردیس آزادی و پردیس چارسو پرفروش ترین سینماهای این فیلم بوده اند و به وقت شام دیشب هم با استقبال فوق العاده ای همراه شد و به سانس فوق العاده کشیده شد.­ این فیلم در شهرستان ها نیز با استقبال خوبی همراه بوده و توانسته است نظر مردم را به خود جلب کند. جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا برای نخستین بار گوشه ای از جنایات داعش و رشادت های مدافعان حرم را به تصویر کشیده است.
«لونه زنبور»به کارگردانی برزو نیک نژاد با فروش 276 میلیون و 950 هزار تومان در رتبه چهارم جدول نمایش نوروز قرار دارد این فیلم در یک هفته ای که در 79 سالن سینما به نمایش در آمده 26 هزار و 810 تماشاگر داشته است و پردیس کوروش ، پردیس آزادی ، سینما چهار باغ اصفهان و پردیس چارسو پرفروش ترین سینماهای آن بوده اند.
فیلم سینمایی« بدون تاریخ ، بدون امضاء» به کارگردانی وحید جلیل وند موفق ترین فیلم زمستان 96 بود که در 5 هفته نمایش در 78 سالن سینما بیش از 4 میلیارد تومان فروخته است. این فیلم با 454 هزار 410 تماشاگر در رتبه پنجم جدول نمایش نوروز قرار دارد پردیس کوروش، پردیس آزادی، پردیس مگامال و پردیس چارسو پرفروش ترین سینماهای این فیلم هستند.
فیلم سینمایی «خرگیوش» در یک هفته نمایش در 45 سالن سینما بیش از 122 میلیون تومان فروخته است این فیلم 11 هزار و 80 تماشاگر داشته و در پردیس کوروش، پردیس آزادی، پردیس مگامال و چهارسو با استقبال بیشتری مواجه شده است.
فیلم سینمایی «آینه بغل» هم از نمایش سال 96 به جرگه نمایش نوروز پیوسته است. این فیلم در 15 هفته نمایش بیش از 20 میلیارد تومان فروخته و در رتبه هفتم جدول فروش نمایش نوروز 97 قرار گرفته است.
پویانمایی «فیل شاه» یکی از متفاوت ترین پویانمای های سینمای ایران است که به لحاظ تکنیکی و محتوایی هم اثر ارزشمندی به حساب می آید. این فیلم در یک هفته نمایش در 53 سالن سینما بیش از 53 میلیون تومان فروخته است. جدیدترین اثر هادی محمدیان 5 هزار و 270 تماشاگر داشته و در پردیس های آزادی، کوروش، هویزه مشهد و پردیس باغ کتاب با استقبال خوبی روبرو شده است.
فیلم سینمایی «ما خیلی با حالیم» هم 6 هفته ای است که روی پرده سینماست و با فروش یک میلیارد و 330 میلیون و 341 هزار تومان در رتبه نهم جدول فروش نمایش نوروز 97 قرار دارد.
فیلم سینمایی «فِراری» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد در یک هفته ای که در 35 سالن سینما به نمایش درآمده 27 میلیون و 548 هزار تومان فروخته و 2 هزار و 550 مخاطب داشته است. پردیس آزادی، پردیس کوروش، پردیس ملت و هویزه مشهد پرفروش ترین سینماهای این فیلم بوده اند.
در میان فیلم های به نمایش در آمده در نوروز 97 تا به امروز فیلم های «لاتاری» و «به وقت شام» توانسته اند رضایت مخاطبان را جلب کنند .
«به وقت شام» که قصه رشادت های دو خلبان ایرانی را به تصویر می کشد با کارگردانی خیلی خوب لحظاتی ناب را برای مخاطبانش رقم می زند بعضی از صحنه های این فیلم نفس را در سینه مخاطب حبس و نبض احساس آن را به دست می گیرد. بابک حمیدیان، سید هادی حجازی فر و بازیگران خارجی این فیلم هم از پس نقش هایشان خوب برآمدند و توانسته اند قصه را برای مخاطب ملموس تر کنند.
«لاتاری» هم که حول محور غیر ایرانی می چرخد از موفق های نمایش نوروز 97 است. این فیلم قصه دختر و پسر جوانی را روایت می کند که تصمیم به ازدواج دارند و به دنبال گرفتن لاتاری هستند اما در مسیر زندگی آنها اتفاقاتی می افتد. بازی هادی حجازی فر، ساعد سهیلی، حمید فرخ نژاد و جواد عزتی­ در این فیلم شایسته تقدیر است و محمد حسین مهدویان در لاتاری برای نخستین بار از زاویه ای جدید به مسأله قاچاق زنان و دختران به دبی می پردازد.
«فیل شاه» هم که تنها پویانمایی اکران نوروز 97 است، عیدی خوبی برای کودکان به حساب می آید. این فیلم با شخصیت های جذاب و فضایی شاد، قصه ای قرآنی را برای کودکان روایت می کند و به لحاظ تکنیکی اثری قابل توجه به حساب می آید.
به نظر می رسد تنور نمایش فیلم های نوروزی در روزهای آینده داغ تر شود.­

نظر شما