شناسهٔ خبر: 24695412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در گفت‌وگو با فارس

مسؤولان آموزش عالی از اولویت‌ برنامه‌های سال ۹۷ گفتند

مسؤولان آموزش عالی در سال ۹۷ بر پیشرفت علم و ساماندهی آموزش تأکید دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مسؤولان آموزش عالی کشورمان برای سال جدید، برنامه‌ریزی برای پیشرفت علمی و ساماندهی بخش آموزشی را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند.

* غلامی: تأکید بر حمایت از دانشگاه‌های مهارتی

منصور غلامی وزیر علوم گفت: اولویت در سال 97 این است که با توکل به خدا برنامه‌های دانشگاه‌های مهارتی را به صورت جدی پیش ببریم، یکی از برنامه‌های اصلی ما حمایت از این دانشگاه‌ها است که وظیفه مهارت‌آموزی دارند.

* ستاری: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت ماست

سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌ریزی‌های این معاونت است.

* ولایتی: پیشرفت علمی دانشگاه آزاد را در دستور کار داریم

علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد نیز گفت: پیشرفت علمی و تولید محصول از علم و تجاری‌سازی محصولات در اولویت برنامه‌های دانشگاه آزاد است.

* رهبر: سیاست سامانه‌سپاری برای یکپارچه کردن دانشگاه آزاد در دستور کار است

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت: بر چابک سازی ساختار سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی تأکید داریم تا به امروز دانشگاه آزاد اسلامی مجمع‌الجزایر پراکنده بود که در تلاش هستیم یک ساختار یکپارچه در کل کشور ایجاد کنیم که برای این منظور سیاست سامانه سپاری به منظور یکپارچه سازی در اداره دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف آموزش، پژوهش، مالی را در دستور کار قرار داریم.

* معتمدی: اجرای برنامه‌های راهبردی دانشگاه را ادامه می‌دهیم

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تا سال 1404 برای ادامه برنامه راهبردی برنامه‌ریزی کردیم و اولویت سال جدید ما نیز اجرای برنامه‌های راهبردی است.

* شریعتی‌نیاسر: تفویض اختیار دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم گفت: امیدواریم که به تدریج بر اساس آن چیزی که در قانون تعریف شده سهم دانشگاه‌ها را در تشخیص و انتخاب داوطلبان مستعد بیشتر شود و سیاست تفویض اختیار به دانشگاه‌ها کماکان دنبال شود.

* برومند: حمایت از پارک‌های علم و فناوری را در دستور داریم

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز گفت: رؤسای پارک‌های علم و فناوری فرماندهان توسعه فناوری هستند، پارک‌های علم و فناوری باید مورد حمایت قرار بگیرند چرا که نقش بسیاری در ایجاد اشتغال دارند.

* رنجبر: رتبه دانشگاه آزاد ارتقا می‌یابد

بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: در سال 97 قطعا بحث ارتقای رتبه دانشگاه و ساماندهی نخبگان را خواهیم داشت.

* نیلی احمدآبادی: اجرای طرح شهر دانش را پیگیری می‌کنیم

محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران نیز با اشاره به 3 اولویت دانشگاه تهران برای سال 97، گفت: اجرای طرح شهر دانش را برای سال 97 در دستور کار داریم، بحث مسؤولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای را هم در قالب طرح ارتباط جامعه و دانشگاه پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: بحث بین‌المللی سازی و کارآفرینی نیز جزء اولویت‌های دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما