شناسهٔ خبر: 24695186 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

اتحاد تشکل‌های دانشجویی برای محرومیت‌زدایی/ اعزام بیش از 13 هزار دانشجوی جهادی به 20 استان

با توجه به فرا رسیدن سال 1397، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و جنبش عدالت خواه دانشجویی از اعزام نیروهای خود به اقصی نقاط کشور برای محرومیت‌زدایی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اردوی جهادی یکی از حرکت‌های خوب برای محرومیت‌زدایی از کشور است که از سال‌ها پیش توسط سپاه پاسداران کلید زده شد و به جرات می‌توان گفت سازمان بسیج دانشجویی به واسطه بهره‌مندی از ظرفیت عظیم دانشجویی امروزه بیشترین اعزام گروه‌های جهادی را در دستور کار دارد.

سال‌ها پیش که این مسئله اعزام گروه‌های جهادی در بسیج دانشجویی تعریف شد، این سازمان تابستان را به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها زمان مناسب برای اعزام دانشجویان به مناطق محروم می‌دانستند اما امروزه در هر زمانی شاهد فعالیت حداقل یک گروه جهادی در گوشه‌ای از کشور هستیم.

با فرارسیدن سال جدید و تعطیلی دانشگاه فرصت مناسبی برای اعزام گروه‌های جهادی فراهم شده است به گونه‌ای که صادق مفرد معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از اعزام 13هزار دانشجو در غالب 150 گروه جهادی از 350 دانشگاه کشور در نوروز 97 به 20 استان برای ارائه خدمات عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی و دامپزشکی خبر داد و افزود: امسال راهیان‌نور دانشجویی با طعم جهادی برگزار شده و دانشجویان 3 هکتار از حاشیه شهرهای خوزستان را درختکاری کرده‌اند.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: در سال 96 گروه‌های جهادی در 7 حادثه و بلایای طبیعی حضور پررنگ داشتند بدین منظور دبیرخانه بلایای طبیعی راه‌اندازی شد و بنا داریم در سال 97 گروه‌ها در این عرصه آموزش ببینند.

اما دیگر همچون گذشته اعزام گروه‌های جهادی به بسیج دانشجویی محدود نشده و همه تشکل‌های دانشجویی به میدان آمده و هر کدام در حد توان خود مشغول کمک به هموطنان خود هستند، برای مثال اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، پس از زلزله اخیر کرمانشاه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه را مامور به خدمت رسانی و اعزام گروه‌های جهادی کرد و دیگر دفاتر این اتحادیه در دانشگاه موظف بودند با جمع‌آوری کمک‌های مادی و  معنوی و ارسال به موقع آن از جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه پشتیبانی کنند.

البته دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان و جنبش عدالت‌خواه دانشجویی نیز نقش موثری در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به کرمانشاه داشتند.

اما فعالیت اتحادیه‌های دانشجویی به زلزله ختم نشد و برخی از آن‌ها آماده اعزام به مناطق محروم کشور هستند، محمدصادق طاهری عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده در آستانه سال جدید، گفت: اهالی زلزله‌زده روستای کوئیک و دیگر روستاهای همجوار در استان کرمانشاه همچنان با مشکلاتی مواجه هستند، برهمین اساس جنبش عدالتخواه دانشجویی بر آن شد تا طی فراخوانی به نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در جهاد خانه‌سازی در شهرستان سر پل ذهاب، به کمک جمعی از جهادگران بشتابد.

وی افزود: شرایط حضور در اردو، دارا بودن تخصص فن در یکی از رشته‌های مرتبط با ساختمان مانند معماری و عمران، شهرسازی، بنایی، برق‌کاری، آرماتور بندی و لوله‌کشی و صرفا مخصوص برادران است.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: اعزام دانشجویان از 4 فروردین 97 آغاز شده و تا 11 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

همچنین سعید تواناراد مسئول واحد اجتماعی اتحادیه انجمن‌ها اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: گروه جهادی معین امسال در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در حوزه های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و دامپزشکی اردوی جهادی برگزار خواهد کرد.

تواناراد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های انقلابی مبنی‌بر گسترش اردوهای جهادی، این موضوع را از جمله برنامه‌های تقویت رویکرد اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل است عنوان کرد و افزود:‌ حضور دانشجویان که آیندگان کشور هستند در اردوهای جهادی موجب می‌شود آن‌ها با کمبودها و محرومیت‌ها و یا بعضا پیشرفت‌هایی که بعد از انقلاب در زندگی روستایی محقق شده است بیشتر آشنا شوند.

مسئول واحد اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی باید در راه تحقق عدالت اجتماعی قدم‌های موثرتری بردارد، افزود: عدم آگاهی برخی مسئولین از نقاط محروم و محرومین در کشور یکی از مشکلات کشور است که سبب شده بعضا سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدیران هیچ کمکی جهت رفع محرومیت نکند.

انتهای پیام/

نظر شما