شناسهٔ خبر: 24695110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امدادگران هلال احمر گیلان به 66 حادثه دیده خدمات رسانی کردند

مهدی ولی پور عصر چهارشنبه در بازدید از طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر آستارا در سه راهی عنبران این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 22 ورودی

صاحب‌خبر - مهدی ولی پور عصر چهارشنبه در بازدید از طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر آستارا در سه راهی عنبران این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 22 ورودی شهرستان های گیلان، 76 پایگاه موقت ایمنی و سلامت با فضاهای دوستدار کودک، خیمه های نماز و ایستگاه های سلامت مستقر شده است.
وی اظهار کرد: یک هزار و 500 عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در طرح ایمنی و سلامت گیلان تا 15 فروردین ماه مشارکت می کنند و کتابچه ها و لوح های فشرده آموزشی، نقشه های راهنما و نقاط حادثه خیز استان برای پیشگیری از حوادث احتمالی در بین گردشگران توزیع می شود و 2 پویش نه به تصادفات و نه به اعتیاد نیز راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی گیلان 200 امدادگر آموزش دیده در 40 پایگاه ثابت و سیار با 100 خودروی امداد و پشتیبان و یک بالگرد فعالیت می کنند و هلال احمر در 14 نقطه از 30 نقطه حادثه خیز استان حضور دارد و به ایجاد فضای اسکان اضطراری و توسعه پایگاه های امداد و نجات و همت خیران در ساخت پایگاه ها نیاز داریم.
ولی پور یادآور شد: در نوروز 96، نیروهای جمعیت هلال احمر گیلان در 19 عملیات به 23 مصدوم خدمات رسانی کرده بودند و 31 هزار نفر از خدمات ایمنی و سلامت بهره مند شده بودند و 34 هزار بسته فرهنگی و آموزشی در بین گردشگران توزیع شده بود.
جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیش از سه هزار امدادگر، 6هزار و 895 داوطلب و 12 هزار و 360 عضو کانون های هلال دانش آموزی، دانشجویی و طلاب فعالیت می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

نظر شما