شناسهٔ خبر: 24694822 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی مطرح کرد؛

انسجام‌بخشی آموزش‌های وزارت علوم، علت واگذاری مراکز علمی کاربردی دولتی

نمایندگی خراسان رضوی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، گفت: شاید علت عمده این تصمیم انسجام‌بخشی بیشتر به آموزش‌هایی باشد که در حوزه وزارت علوم به صورت کلی تعریف می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدجواد سلجوقی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: حکم رئیس جمهور در خصوص تعطیلی مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تصمیمی است که در شورای عالی اداری مرکب از مدیران ارشد کشور گرفته شده و طبیعتا ضرورتی احساس شده که در این رابطه  که چنین تصمیمی گرفته شده است و باید منتظر بمانیم که اجرای آن به چه صورت خواهد بود تا تعریف‌هایی که از دستگاه‌های اجرایی و دولتی می‌شود، مشخص شود.

وی ادامه داد: شاید علت عمده این تصمیم ریاست جمهوری انسجام‌بخشی بیشتر به آموزش‌هایی باشد که در حوزه وزارت علوم به صورت کلی تعریف می‌شود، زیرا وزارت علوم متولی آموزش عالی در کشور است و طبیعتا باید تنها آن، نظارت و برنامه‌ریزی لازم دراین زمینه را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنا بر دستور این بخش‌نامه مراکز علمی و کاربردی وابسته دستگاه‌های دولتی حذف نخواهند شد بلکه به بخش خصوصی با مکانیزم که هم دستگاه‌های اجرایی و هم وزارت علوم برای خود پیش‌بینی خواهند کرد، انتقال مالکیت خواهند داد.

فعالیت 28 مرکز علمی کاربردی وابسته به نهادهای دولتی در استان

سلجوقی با اعلام اینکه 28 مرکز علمی کاربردی وابسته به نهادهای دولتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: اگر حتی مراکز علمی و کاربردی وابسته دستگاه‌های دولتی حذف شوند باز هم دانشگاه جامع علمی و کاربردی ظرفیت خالی برای پذیرش دانشجو را دارد.

وی یادآور شد: هنوز نمی‌توان خیلی سریع در مورد پیامدها و اثرات واگذاری مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی نظر داد، اما طبیعتا پیش از چنین تصمیمی در خصوص اثرات آن تفکر و مطالعات لازم صورت گرفته است. 

انتهای پیام

نظر شما