شناسهٔ خبر: 24694563 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چگونه می‌توان از تقلید هنری به استقلال رسید؟

R1489/P1439/S4,40/CT3

فرهاد سلیمانی استاد دانشگاه هنر به هنرمندان جوان توصیه می‌کند که از تقلید آثار بزرگان هنر بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

فرهاد سلیمانی استاد دانشگاه هنر و عضو هیات­ موسس و هیات­ مدیره انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت: هنرمندان باید نگاه عمیق و جدی به فعالیت خود داشته باشند تا آثار آنها جهانی شود. به عنوان مثال  دلیل جهانی‌شدن مولانا، سعدی و حافظ این‌ است که صرفاً به فرم نپرداخته‌اند و آثارشان عمیق و جدی بوده است؛ هر کسی که بخواهد فعالیتش جهانی شود باید کارش را جدی بگیرد و آثارش را با مفاهیم فرابشری آمیخته کند؛ به عبارت دیگر باید جهانی نگاه کند تا جهانی شود.

سلیمانی در توصیه به هنرمندان جوان اظهار کرد: هنرمندان جوان باید سعی کنند که در خلق اثر، خودشان را کشف کنند یعنی از تکرار بپرهیزند و خاص و ویژه باشند؛ اما اگر بخواهند از دیگران تقلید کنند و  کارهای آنها را تکرار کنند شاید نتیجه خوبی برای آنها به همراه نداشته باشند چراکه تمام هنرمندانی که جهانی شده‌اند، انسانهایی خاص و همواره در پی کشف خودشان بوده‌اند.

وی تأکید کرد: هنرمندان جوان و تازه‌کار باید به مکاشفات درونی خودشان توجه کنند؛ هرچند که تقلید از آثار بزرگانِ هنر که برای تمامی هنرمندان تازه‌کار به منزله اساتید نادیده هستند، امری طبیعی است اما این تقلید نباید برای آنها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما