شناسهٔ خبر: 24694407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

روایت رجزخوانی صهیونیست‌ها برای ایران

بعد از اینکه ارتش اسرائیل رسماً مسئولیت حمله ۱۰ سال قبل به نیروگاه اتمی سوریه را پذیرفت، مقامات صهیونیست از آن برای رجزخوانی علیه ایران استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله هوایی سال ۲۰۰۷ به نیروگاه اتمی سوریه، کار آن‌ها بوده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که دستور ۱۰ ساله «سکوت خبری» درباره این حمله، امروز منقضی شد. همچنین انتشار این بیانیه در زمانی صورت گرفته که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر واشنگتن را برای اقدامی محکم‌تر علیه ایران در سوریه، تحت فشار گذاشته است.

بر اساس اسناد، تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده از این عملیات، چهار جنگنده F-۱۶ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تاسیسات «الخُبر» در صحرای دیرالزور واقع در ۴۸۰ کیلومتری عمق خاک سوریه را هدف قرار دادند.

نطق مقامات مختلف اسرائیلی، اما پس از برعهده گرفتن حمله به سوریه، باز شده و هر کدام در بیانیه‌های جداگانه این حمله قدیمی را هشدار و تهدیدی علیه ایران توصیف کردند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی ضمن تقدیر از انهدام تاسیسات اتمی سوریه، ادعا کرد: «انگیزه‌های دشمنان ما در سال‌های اخیر افزایش یافته است، اما توان ارتش اسرائیل نیز همینطور... تصور کنید چه اتفاقی می‌افتاد اگر حمله نمی‌کردیم. آنگاه با سوریه‌ای (دارای سلاح) هسته‌ای مواجه بودیم».

«گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش اسرائیل با بیان اینکه این حمله «پیامی به دشمنان اسرائیل» بود، گفت: «این حمله تهدید بزرگی را علیه اسرائیل ازبین برد... این پیام ما در سال ۲۰۰۷ بود و تا امروز نیز پیام ما است و در آینده نیز خواهد بود».

آیزنکوت همچنین افزود: «این مهمترین حمله اسرائیل به خاک سوریه از زمان جنگ ۶ روزه بود... اسرائیل اجازه نمی‌دهد توانمندی‌هایی که تهدیدی برای موجودیتش است، ایجاد شود».

 

«ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات این رژیم، اما در اظهاراتی صریح‌تر تهدید کرد حمله سال ۲۰۰۷ به نیروگاه اتمی سوریه، «هشداری به ایران» است و اینکه اجازه نمی‌دهند کشور‌هایی مانند ایران و سوریه به سلاح هسته‌ای دست یابند.

«عمیر پرتز» وزیر جنگ وقت این رژیم نیز با افتخار کردن به مقدمه‌چینی‌های امنیتی و دیپلماتیک پیش از حمله به سوریه، هشدار داد اسرائیل در برابر تهدیدات علیه موجودیت خود، ساکت نمی‌نشیند و اقدام عملی انجام می‌دهد.

«موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد زمانی که اسرائیل می‌گوید اجازه دستیابی کشور‌های دشمن به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد، ایران باید حمله سال ۲۰۰۷ به نیروگاه اتمی سوریه را به یاد بیارود.

یعلون مدعی شد دلیل اینکه عراق، سوریه و ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنند، پیشی گرفتن از برتری نظامی و فناوری ارتش اسرائیل است.

«نفتالی بنت» وزیر آموزش اسرائیل نیز در توئیتر خود نوشت: «اگر کسی به سراغتان می‌آید تا شما را به قتل برساند، شما زودتر او را بکُشید».

مقامات صهیونیست در حالی دست به تهدید جمهوری اسلامی ایران با حمله سال ۲۰۰۷ به سوریه می‌زنند که شکست ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه در مقابل حزب‌الله لبنان از خاطر‌ها زدوده نشده است.

نظر شما