شناسهٔ خبر: 24693959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نامه دمشق به سازمان ملل در پی جنایات اخیر تروریست‌ها در دمشق

R36348/P36447/S8,90/CT10

در پی حملات اخیر گروه‌های تروریستی به دمشق و حومه آن، وزارت خارجه سوریه دو نامه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نوشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات تروریستی اخیر به دمشق اعلام کرد: گروه‌های مسلح تروریستی روز سه شنبه و در آستانه روز عید "مادر"، جنایت جدید و وحشیانیه‌ای علیه غیرنظامیان در یک بازار در منطقه "جرمانا" در نزدیکی دمشق مرتکب شدند.

در این نامه آمده است: حملات راکتی تروریست‌ها به مناطق مسکونی دمشق به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن و همچنین خساراتی مالی منجر شد.

وزارت خارجه روسیه افزود: آنچه جالب توجه است این است نمایندگان کشورهایی که همیشه با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی در برگزاری نشست‌های اضطراری شورای امنیت در نیویورک و شورای حقوق بشر در ژنو عجله دارند، این بار طبق معمول در برابر این حملات که به سطح جنایات جنگی و کشتار جمعی می‌رسد، سکوت کردند.

این نامه می‌افزاید: دولت سوریه تاکید می‌کند که این رفتار برنامه‌ریزی شده توسط نمایندگان کشورهای غربی فاقد کمترین حد حس انسانی است.

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد که از ارزش‌های منشور سازمان ملل متحد دفاع کنند.

روز سه شنبه گذشته در پی حملات راکتی گروه‌های مسلح به دمشق و حومه آن، دست کم 38 تن کشته و حدود 40 نفر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که ارتش سوریه به پیشروی خود در غوطه شرقی ادامه می‌دهد و تاکنون حدود 80 درصد از مناطق تحت اشغال گروه‌های مسلح در غوطه شرقی آزاد شده است.

انتهای پیام/

نظر شما